בצק סוכר נחשב לאחד מחומרי הגלם המועדפים ביותר לעבודה בקרב אופים מקצועיים, כי אפשר ליצור איתו עיצובים עוצרי נשימה לעוגות במינימום מאמץ. למעשה, רבים מהאופים החובבים ולעיתים אפילו מקצועיים חוששים לעבוד עם חומר הגלם הזה מתוך מחשבה כי מדובר בחומר גלם מורכב, אולם באמצעות המדריך אותו נציג לכם תוכלו ללמוד כיצד לעבוד איתו בצורה נכונה ובהתאם לכך להכין קישוטי עוגה אכילים, סוכריות לקישוט, עיטוף ועוד.

 

לפני שמתחילים –  מה זה בצק סוכר?

בצק סוכר הוא למעשה עיסה המורכבת מקמח ונוזל. כאשר רוצים להכין בצק סוכר עשיר יותר מבחינת המרקם והטקסטורה מוסיפים חלב או ביצים, כאשר לבצק הסוכר אפשר ואף רצוי להוסיף צבע באמצעות צבעי מאכל טבעיים.

 

שלבי עבודה עם בצק סוכר – צעד אחר צעד

 

שלב ראשון – לישה נכונה

בצק סוכר הוא בצק קל ונוח מאוד לעבודה. אפשר לקנות בצק סוכר מוכן, אבל אם אתם מחליטים להכין בעצמכם את הבצק, הכניסו את שני חומרי הבסיס והתחילו ללוש את הבצק עם מרגרינה או חמאה, כאשר התחתית של הרידוד תתבצע באמצעות אבקת סוכר אשר תמנע מהבצק להידבק למשטח. לשים את הבצק היטב למשך מספר דקות עד שהוא הופך ללח ונעים למגע. שימו לב כי הדרך הקלה ביותר לבדוק האם הבצק מוכן היא באמצעות בדיקה של הדפנות שלו: אם הם חלקים, יש לכם בצק מוכן לעבודה.

 

שלב שני – רידוד

את רידוד הבצק מבצעים באמצעות מערוך מעץ, מתוך מטרה לבצע את התהליך בצורה מהירה ומדויקת. שימו לב כי בצק סוכר אידאלי הוא בגובה 3 מ”מ, משום שכך הוא לא ייקרע בשלב העבודה. מדובר בבצק עדין למדי, ולכן כדאי להיזהר ולא לוותר על העובי שלו.

 

שלב שלישי  – עיטוף

השלב השלישי הוא עיטוף של העוגה באמצעות בצק סוכר. כדי לעטוף את העוגה בצורה יפה לעין, הרימו בעדינות את הבצק והניחו אותו במרכז העוגה. את הדפנות הצמידו בעדינות באמצעות האצבעות בכל צדדי העוגה.

 

שלב רביעי – חיתוך

את החיתוך של שולי הבצק המיותר צריך לבצע בצורה עדינה ככל האפשר. ניתן לעשות זאת באמצעות גלגלת המשמשת לחיתוך של פיצה, שתתאים מאוד לחיתוך של בצק זה. כאשר אתם חותכים את שולי הבצק השאירו לעצמכם עוד 2 ס”מ של עבודה כך שניתן יהיה להשתמש בשולים כדי לעטוף את העוגה במלואה.

 

שלב רביעי – החלקה

כדי להחליק את הבצק על גבי העוגה ולמנוע מצב של בועות שנוצרות על גבי הבצק, השתמשו במחליק עשוי סילקון אותו אפשר לרכוש בכל חנות המתמחה באפייה. החליקו את הבצק בעדינות באמצעות המחליק ועברו בעדינות עם הידיים בשביל לוודא כי לא נותרו גושים.

 

בצק סוכר – לא רק לעיטוף

העבודה עם בצק סוכר היא כאמור עבודה יצירתית המאפשרת לכם להביע את הטעם האסתטי לטובת יצירה של שדרוגים לעוגה. בשביל לסייע לכם, הינה מספר טכניקות מומלצות:

  • שימוש באבקה: רכישה של אבקת איבוק זהב תעניק לעוגה שלכם את הטאץ’ האחרון שיהפוך אותה מעוד עוגה עטופה לעוגה יוקרתית שתגרוף מחמאות. הבזיקו מעט מהאבקה על בצק הסוכר והשאירו לייבוש למשך מספר דקות לפני ההגשה.
  • קישוטי עוגה: קישוטי עוגה אכילים הם דרך מצוינת ליצור אמירה אישית וכן יצירתיות שמגיעה לידי ביטוי באמצעות קישוטי עוגה אכילים. איך מכינים? כל מה שצריך הוא לרכוש מראש חותכן בצורה הרצויה כמו פרח, שמש או אותיות ולאחר מכן לחרוץ בתוך הבצק ולהוציא בעדינות את הקישוט אותו הכנתם. אם אתם רוצים שהקישוט יעמוד, השתמשו במעט מים בשביל שהקישוט יהיה דבוק וכן הוסיפו גם קיסם שיחזיק את הקישוט בצורה יציבה.
  • קישוטים דקורטיביים: קישוט נהדר בו תוכלו להשתמש הוא סוכריות לקישוט, שלא רק יקפיצו את המראה של העוגה אלא גם יאפשרו לכם ליצור עוגה מיוחדת במינה, במינימום של עבודה ועם השלמה יפהפייה לבצק הסוכר איתו אתם עובדים.

 

לסיכום, עכשיו כשיש לכם את הידע ואת הכלים – זה הזמן להתגבר על החשש, ולהתחיל לעבוד עם בצק סוכר קל ונוח לעבודה. עם בצק סוכר תוכלו ליצור עוגות שלא יביישו אף קונדיטוריה, ובעצם בלי יותר מדי עבודה ומאמץ ועם מקסימום תוצאה סופית.

כתיבת תגובה