הכי קל לקנות שקיות פופקורן ולחמם אותן במיקרוגל, אבל בהכנת פופקורן בסיר תקבלו פופקורן טעים אפילו יותר, ממש כמו בקולנוע, ואם תרצו גם תוכלו להוסיף לו טעמים מיוחדים. רוצים לדעת איך לעשות את זה בעצמכם? הכנו לכם מדריך מפורט עם כל השלבים והמידע שאתם צריכים להכיר.

איך להכין פופקורן בסיר?

נדמה שהכנת כל מאכל שדורש סיר הוא מסובך וקשה ושמור רק לטבחים מדופלמים, אבל אנחנו כאן כדי להראות לכם שכל אחד יכול ובמינימום מאמץ – כל שצריך הם סיר ומכסה, שמן, תבלינים וכמובן גרעיני תירס. הינה השלבים שיבטיחו לכם פופקורן מושלם, בדיוק כמו בקולנוע לערב סרט עם חברים או סתם כנשנוש טעים וקליל לאמצע היום:

חימום השמן

לפני שניתן דגשים לחימום השמן, כדאי לדעת שגם בחירת השמן תשפיע מאוד על הטעם של הפופקורן. שמן צמחי הוא בדרך כלל האופציה הפופולרית, אבל אם בא לכם לשדרג מעט את הטעם של פופקורן, תוכלו להשתמש בשמנים בטעמים כמו שמן כמהין או שמן עם צ’ילי. גם סוג הסיר שבו משתמשים משפיע על התוצאה הסופית – סיר בעל תחתית כבדה ומכסה צמוד הוא הסיר הכי מתאים להכנת פופקורן בבית, הוא ייצור פיזור חום אחיד וימנע בריחת גרעינים בזמן הקפיצה שלהם.

עכשיו כמה דגשים לחימום השמן – חשוב לחמם את השמן לטמפרטורה המושלמת. אם השמן חם מדי הוא עלול לשרוף את הגרעינים לפני שיש להם הזדמנות להפוך לפופקורן, ויתקבל פופקורן מר. לעומת זאת, אם השמן לא הגיע לטמפרטורה הרצויה, הגרעינים עלולים שלא להתבשל באופן אחיד, ככה שתקבלו הרבה גרעינים סגורים והרבה פופקורן שרוף. כדי לדעת שהשמן בטמפרטורה הנכונה, נזרוק קודם שלושה גרעינים לתוך השמן ונחכה עד שהם יתפוצצו. ברגע שהקסם קרה, תוכלו לדעת שהשמן חם, והגיע הזמן להכין את שאר הפופקורן.

כמות הגרעינים בסיר

נכון שכולנו היינו רוצים סיר ענק של פופקורן, אבל חשוב לדעת שלכמות הגרעינים יש חשיבות. כמות רבה מדי של גרעינים העלולה לגרום לגרעינים לא להתבשל כמו שצריך ולקבל גרעינים שלא התפוצצו ופופקורן שרוף. כלל האצבע שלנו הוא להשתמש בכ-3 כפות גרעינים על כל כף שמן. היחס הזה מבטיח שלגרעינים יהיה די מקום להתפוצץ מבלי להעמיס על הסיר. אם יש לכם סיר גדול יחסית תוכלו להשתמש בכמות גדולה יותר של גרעינים כדי לכסות את התחתית, אבל שימו לב שאתם לא מבשלים על אש חמה מדי.

כיסוי הסיר

לאחר הוספת הגרעינים לשמן החם, חשוב לכסות מייד את הסיר במכסה כדי ללכוד את החום בפנים וליצור את הסביבה המתאימה לגרעינים להתפוצץ באופן שווה. המכסה גם מונע מהפופקורן לברוח מהסיר וליצור בלאגן במטבח. עם זאת, עודף אדים עלול לגרום לפופקורן להיות רטוב ולא פריך, אז שימו לב שאתם בוחרים במכסה שיש לו פתח קטנטן לבריחת אדים או משאירים חריץ קטן בין הסיר למכסה. חשוב מאוד – אל תתפתו להרים את המכסה ולבדוק את הפופקורן. אם תעשו זאת אתם תשחררו את האדים מהסיר ותורידו את הטמפרטורה שבסיר ומה שיצור בישול לא אחיד של הגרעינים.

מלח ותבלינים

כשרוב גרעיני התירס התפוצצו, אפשר להוריד בזהירות את הסיר מהאש ולהסיר את המכסה כדי לשחרר את האדים. בשלב הזה הפופקורן מוכן לתיבול לפי הטעם שלכם – מלח הוא בחירה קלאסית לתיבול פופקורן, אבל האפשרויות לתיבול הן אין סופיות. למי שמחפש טעמים מלוחים אפשר להוסיף תבלינים כמו פפריקה או אבקת שום. אם תרצו פינוק מתוק, אפשר לזלף חמאה מומסת על הפופקורן ולפזר גם אבקת סוכר או קינמון.

מה עדיף – להכין פופקורן בסיר עם חמאה או עם שמן?

כולנו מכירים את ההתלבטות הזו – כדאי להשתמש בחמאה או בשמן להכנת פופקורן בסיר? אבל אנחנו כאן כדי לעזור לכם להחליט איך להכין את פופקורן החלומות שלכם:

  • פופקורן בחמאה – חמאה מוסיפה טעם עשיר ומפנק לפופקורן, מה שהופך אותה לבחירה מועדפת על חובבי פופקורן רבים. תהליך הכנת פופקורן חמאה בסיר דורש המסה של חמאה בכמות הרצויה ישירות בסיר לפני שאתם מוסיפים את גרעיני הפופקורן. הפופקורן סופג את החמאה בזמן שהוא מתפוצץ, כך שתקבלו פינוק מושחת בטעם חמאתי ייחודי. עם זאת, חיסרון אחד של שימוש בחמאה הוא נקודת השריפה הנמוכה שלה בהשוואה לשמנים: לחמאה יש נקודת שריפה נמוכה יחסית, מה שאומר שהיא עלולה להישרף במהירות אם לא משגיחים עליה בזמן הבישול. כדי למנוע את השריפה של המזון חשוב להשתמש בחום בינוני ולהשגיח מקרוב על הפופקורן בזמן שהוא מתפוצץ. הוספת כמות קטנה של שמן יחד עם החמאה יכולה לעזור להעלות את נקודת השריפה ולמנוע טעם שרוף.
  • פופקורן בשמן – שמן הוא האופציה הנפוצה יותר להכנת פופקורן בסיר. יש המכינים פופקורן בשמן זית או בשמן צמחי אחר, וכל אחד מהם יעניק טעם ייחודי ושונה לפופקורן. לשמן יש גם נקודת שריפה גבוהה יותר בהשוואה לחמאה, מה שמקל את תהליך הבישול. כאשר משתמשים בשמן להכנת פופקורן חשוב לבחור שמן איכותי שישי לו טעם ניטרלי כדי שהוא לא ישתלט על טעמו של הפופקורן. בסוף התהליך תוכלו להוסיף מלח-חמאה שיוסיף את הטעם העשיר של הכנת פופקורן במחאה.

ההחלטה אם להשתמש בחמאה או בשמן תלויה בהעדפה האישית שלכם. נסו את שתי השיטות וכך תוכלו לדעת איזו מהן יותר טעימה לכם.

כמה קלוריות יש בפופקורן בסיר?

פופקורן הוא חטיף הנחשב דל קלוריות – כוס אחת של פופקורן (בלי תוספות כמו שמן, חמאה, מלח או תבלינים אחרים) מכילה כ-30 קלוריות בלבד. כאשר מכינים פופקורן בסיר עם שמן או עם חמאה הערך הקלורי עולה, ובממוצע פופקורן בסיר עם שמן מכיל כ-120 קלוריות לכוס, ופופקורן בסיר עם חמאה יכול לנוע בין 150 ל-200 קלוריות לכוס, תלוי בכמות החמאה שמשתמשים בה.

כדי לשלוט בצריכת הקלוריות חשוב לשים לב לגודל המנות ולהימנע מתיבול מוגזם או מתוספות העלולות להוסיף לערך הקלורי. פופקורן שאתם קונים בקולנוע מכיל לפחות 200 קלוריות לכוס והמספר עלול להגיע גם ל-1,000 קלוריות לכוס, כך שרוב הסיכויים שבשימוש נכון במרכיבים תוכלו להכין בבית נשנוש טעים המתאים גם למי ששומר על המשקל. על הדרך מומלץ לזכור שגם לשתייה הקלה לצד הפופקורן יש ערך קלורי, בין שאתם בוחרים במיץ כלשהו או במשקאות מוגזים כמו קולה.

איך להכין פופקורן כמו בקולנוע?

אם יש לכם חשק להכין פופקורן בטעם ממש כמו של הקולנוע, יש לנו פתרון מושלם בשבילכם. הגורם לכל ההבדל בטעם של הפופקורן הוא אחד המוצרים הכי מבוקשים שלנו – מלח חמאה לפופקורן. באריזתו המקורית הוא מגיע בתוך שקית, אך אל תתנו למראה שלו להטעות אתכם כי הוא הולך לשדרג כל פופקורן שתכינו בבית. נוסף לכך הוא גם פרווה, ככה שתוכלו להתפנק בפופקורן כמו בקולנוע בלי בעיות כשרות. המלח לא דומה למלח רגיל מבחינת המראה או הטעם, והוא נטחן דק דק להטמעה מרבית בתוך גרעיני התירס. כדי להכין פופקורן בסיר עם מלח-חמאה צריך להניח שכבה אחידה של גרעיני תירס להכנת פופקורן בסיר על אש בינונית לאחר שמזגתם שמן. אחר כך יש לפזר באופן שווה כמות קטנה ממלח-החמאה ולסגור את מכסה הסיר. כל מה שנותר עכשיו הוא להקשיב לרעש הממכר של גרעיני התירס מתפוצצים לפופקורן חלומי שאי אפשר להפסיק לאכול.

טיפ של אלופים: התחילו בשימוש בחצי כפית מלח בערך כדי לבדוק את רמת המליחות שאתם אוהבים. זה אולי נשמע כמו כמות קטנה מדי אבל תאמינו לנו שיש לזה השפעה רבה על טעם הפופקורן.

לסיכום

עכשיו גם אתם יודעים שהכנת פופקורן בסיר היא קלה ומהירה ויותר מהכול – תספק לכם פופקורן טעים, ממש כמו בקולנוע. מוזמנים לקרוא באתר פינוקים עוד מידע מעניין על עולם המזון והמשקאות כמו הכול על קוקה קולה, מדריכי אפייה וקונדיטוריה ועוד, ולקנות דרך האתר שלנו את כל המוצרים שאתם צריכים למטבח מנצח ומלא במאכלים טעימים.

איך מכינים פופקורן בסיר?