במדינה חמה כמו שלנו, אין אחד שלא משתוקק לשלוק מאייס קפה קר וטעים ביום חם וקייצי. ותתפלאו, אתם כבר לא צריכים לחפש בית קפה או אפילו לצאת מהבית כדי להתרענן מאייס קפה טוב. ממש כאן ניתן את כל הטיפים להכנת אייס קפה בבית וגם ניתן רעיונות מדליקים לגיוון בטעמי האייס קפה שלכם. מוכנים להתמכר? בואו נתחיל.

לפני שניגשים להכין: מהו אייס קפה?

אייס קפה הוא בעצם נס קפה או קפה הפוך צונן המוגש ממש כמו ברד. בניגוד לקפה חם, ששותים מהר לפני שמתקרר, קפה קר נועד ליהנות ממנו קר, מה שהופך אותו לאופציה מרעננת לכל שעה ביום. הטעם שלו יכול לנוע בין חזק וארומתי לחלק וקרמי, בהתאם לשיטת ההכנה ולמרכיבים נוספים בקפה. חשוב לדעת שיש הבדל בין אייס קפה לקפה קר – נקודה זו מובילה אותנו לדבר הבא –אייס קפה בארץ ובעולם.

אייס קפה בארץ ובעולם: יש הבדל?

אומנם, אנחנו לא אמורים לחשוב שיש הבדל מהותי בין אייס קפה בארץ לבין אייס קפה בעולם, אבל רגע לפני שאתם טסים ליעד הבא שלכם בחו”ל ומזמינים כוס אייס קפה טוב, כפי שאתם רגילים אליו כאן בארץ, כדאי שתמשיכו לקרוא. האייס קפה הישראלי מבוסס על ברד וחלב קרמי ועשיר, אבל זה לא ככה בכל העולם. יש יעדים שבהם תקבלו דווקא קפה קר – קפה המבוסס על חלב קר וקרח – ולא בגריסת הברד העשירה. יש יעדים שיגישו את הקפה הקר בתוספת קצפת או גלידה ויש יעדים שהוא יהיה מבוסס על חלב סויה, על חלב מרוכז או בכלל על אלכוהול. טיפ שלנו – רגע לפני שאתם מזמינים, תשאלו את המלצר איזה קפה אתם עתידים לקבל.

 

רעיונות לגיוון האייס קפה שלכם

בנינו, אין כמו האייס קפה הקלאסי הטוב, אבל אם בא לכם לרענן קצת את המשקה שלכם יש לנו כמה רעיונות מעולים!

  • תוכלו לשלב תמציות טעם – כך תוכלו להוסיף לאייס שקפה שלכם טעם נוסף ועניין בכל שלוק בעזרת תמציות טעם כמו וניל, קרמל או אגוזי לוז.
  • השתמשו בחלב צמחי – היום יש המון אופציות לחלב צמחי. תוכלו לבחור בחלב שקדים, בחלב שיבולות, בחלב קוקוס ועוד וכך ליצור אייס קפה בטעמים קצת שונים, וגם פרווה וטבעוני.
  • פנקו בתוספות מיוחדות – אפשר לשים בתוך האייס קפה פקאנים קצוצים, אגוזי מלך ואפילו קוביות בראוניז. נוסף לאלה תוכלו לשדרג את האייס קפה גם מלמעלה לשים מעליו קצפת או גלידה.
  • פדרו באבקות – תוכלו לבזוק מעל האייס קפה קינמון, קקאו או מעט שוקולדית ליצירת אקסטרה טעם טוב וארומה מיוחדת.

איך להכין קפה קר בקלות בבית?

טוב אחרי שאנחנו יודעים איך לשדרג את האייס קפה שלנו, נלמד איך להכין אותו בעצמו בבית. כל מה שאתם צריכים הם אבקה להכנת קפה קר, חלב וקרח. מערבבים את האבקה במעט מים חמים להמסה שלה. לאחר מכן שמים אות האבקה המומסת בבלנד שייק עם חלב וקוביות קרח וטחונים היטב – וזהו יש לכם אייס קפה ביתי משגע. מעבירים לכוס יפה, בוחרים קש מעוצב ומגישים! כמובן שאפשר להוסיף את כל אחד מהשדרוגים שנתנו למעלה ויש לכם את אייס קפה המושלם.

איך להכין אייס קפה בגרסה טבעונית?

למי שמקפיד על אורח חיים טבעוני, הנאה מאייס קפה קרמי וטוב עדיין אפשרית לחלוטין. להכנת גרסה טבעונית של אייס קפה, התחילו בבחירת חלב צמחי שאתם אוהבים כמו חלב שקדים, חלב סויה או חלב קוקוס, כל חלב יעניק טעם מעט שונה לאייס קפה. ומעכשיו אופן ההכנה זהה – המיסו את אבקת האייס קפה במים חמים, הכניסו לבלדר שייק את האבקה המומסת, את החלב הצמחי שבחרתם ואת הקרח וטחנו היטב, וזהו יש לכם אייס קפה טבעוני וטעים.

לסיכום

קפה קר הוא יותר מסתם משקה – הוא פינוק טעים ומרענן שאפשר ליהנות ממנו באין-ספור דרכים ביום שמשי וחם. בעזרת התנסות בשדרוגים השונים ובבחירת סוג חלב שונה בכל פעם תוכלו להכין את אייס קפה החלומות שלכם בבית. אז בפעם הבאה שאתם משתוקקים למשקה קריר ועתיר קפאין, דלגו על הנסיעה לבית הקפה והכינו אייס קפה טעים משלכם בבית.

 

איך להכין אייס קפה