חג חנוכה עומד בפתח ואיתו ממלאים את המאפיות והבתים ריחות של סופגניות ומתוקים אחרים. בבתים רבים נוהגים להתאסף סביב החנוכייה הדולקת, לשחק בסביבונים ולאכול את המאכלים המסורתיים והמתוקים שמאפיינים את הימים המיוחדים הללו. למעשה, כמעט כל ילד מחכה לחג הזה בשביל לאכול את כל הקינוחים המתוקים והטעימים שמאפיינים אותו. במיוחד לקראת חג החנוכה הכנו לכם מידע וטיפים על כמה מהקינוחים המסורתיים והטעימים שכולם אוהבים.

 

לפני הכול – למה חוגגים?

כיום חוגגים את חג החנוכה (שנקרא גם “חג האורים”) במשך שמונה ימים, לזכר ניצחון החשמונאים נגד מרד היוונים בימי בית המקדש השני. לאחר הניצחון על היוונים השלטון בארץ הפך לשלטון יהודי לאחר 200 שנה, ועל כך מודים בימי חנוכה. נוסף על כך, חוגגים את החג לזכר נס פך השמן, שבו החשמונאים מצאו במקדש פך שמן קטן שהספיק להדלקת מנורת המקדש במשך שמונה ימים. אכילת מאכלי החג, המטוגנים בשמן עמוק, גם הם זכר לנס פך השמן.

סופגניות

סופגנייה

 

הסופגניות הן בהחלט המאכל הקלאסי והמוכר ביותר בחנוכה, וגם אחד מאהובים ביותר. מדובר בבצק המטוגן בשמן עמוק, שממולא בדרך כלל בריבה או בממרחים אחרים (והיום היצירתיות שוברת שיאים, וניתן למצוא סופגניות במגוון רחב של מילויים). מצד אחד תוכלו להכין את הבצק בעצמכם, ומצד שני תוכלו להשתמש בתערובת להכנת סופגניות. כל מה שתצטרכו לעשות זה להוסיף מים לאבקה, לטגן בשמן עמוק ולקבל סופגניות אווריריות וטעימות. את הסופגניות תוכלו לעצב ולקשט כיד הדמיון ולפי הטעם. תוכלו להכין את הסופגנייה הקלאסית שממולאת בריבה ומקושטת באבקת סוכר. תוכלו גם לגלות את היצירתיות שבכם ולמלא את הסופגניות בממרחים לאפייה. כדי למלא את הסופגניות במהירות ובקלות מומלץ להשתמש בשקיות זילוף עם צנטרים. כמובן שאפשר לגוון ולמרוח את הממרח שבחרתם על הסופגנייה עצמה, ולפזר עליה סוכריות לקישוט. תוכלו לשלב בין טעמים, כמו בין מלוח למתוק ואף להוסיף פרי, כמו תותים.

לביבות

לבביה

מאכל מטוגן ומסורתי נוסף שרבים אוהבים הוא לביבות. תוכלו ללכת על הגרסה הקלאסית והאהובה ולהכין לביבות תפוחי אדמה או בטטה. עם זאת, תוכלו להפוך את המאכל למתוק ומפנק בכך שתמירו את תפוחי האדמה בגבינות, לדוגמה גבינת ריקוטה שמתאימה במיוחד. חשוב לדייק בכמויות כדי לקבל לביבות טעימות, ולשם כך תוכלו להיעזר בכלי מדידה. לאחר שתכינו את הבלילה, תוכלו להיעזר במשפך בלילה כדי ליצוק עיגולים יפים על המחבת בנוחות. לאחר שהלביבות שלכם מוכנות, תוכלו לבזוק מעליהן אבקת סוכר, או לקשט בסירופ מייפל, רוטב שוקולד או ריבה.

 

ספינג’

ספינג'

ספינג’ הוא מאכל אותנטי שמגיע אלינו הישר מהמטבח המרוקאי, ובבתים רבים הוא הפך להיות אחד מהסמלים של חג החנוכה. למעשה מדובר בסופגניות בצורת טבעות, שאותן מטגנים בשמן עמוק, שקל להכין וכיף לאכול. לאחר הטיגון תוכלו לאכול את הספינג’ כמו שהוא, לצד כוס תה חם או קפה. עם זאת, תוכלו גם להוסיף לו מתיקות וטעם באמצעות פיזור אבקת סוכר מעל, וכן עיטור בסירופ מייפל או בדבש. תוכלו לשחק עם כל מיני ממרחים, סירופים וטעמים שונים ולהפוך את הקינוח שלכם למיוחד. אגב, תוכלו להפתיע את המשפחה או את החברים במתנה לחנוכה: הכינו ספינג’ (או כל קינוח אחר), קשטו יפה וארזו אותם באריזות שקופות. והרי לכם קינוח מפנק שנראה כאילו יצא ישר מהקונדיטוריה.

 

לסיכום

כעת תוכלו לגשת להכין את מאכלי החג הטעימים והמסורתיים, וליהנות מכל ביס יחד עם המשפחה והחברים. אל תחששו לחשוב מחוץ לקופסה ולהוסיף לכל קינוח את הטאץ’ האישי שלכם, באמצעות ממרחים טעימים או קישוטים מיוחדים. אנו מקווים שיהיה לכם חג שמח ומאיר, בהצלחה ובתיאבון!

כתיבת תגובה