יום ההולדת של הילד או הילדה מתקרב, כבר יש לכם מתכון מנצח לעוגה המושלמת, והגיע הזמן לקשט. כדי לקשט את העוגה ולגרום לה להיראות מפוארת ומגרה לא צריך להיות שף קונדיטור או אומן יצירה – מספיקים כמה אביזרים וטכניקות פשוטות כדי שתוכלו ליצור קישוטים מהממים, ולהפוך את העוגה לייחודית ומעוצבת. אז איך תוכלו לעשות את זה? בואו נתחיל!

קרם בסיסי

ציפוי קרם בסיסי יכול לעבוד מעולה בפני עצמו, וגם להיות הבסיס לקישוטים נוספים. הכינו קרם בסיסי (בדרך כלל פודינג וניל עם שמנת וחלב, אך יש לכך מספר ווריאציות נוספות) וצפו את העוגה איתו באמצעות לקקן או מרית לעוגה.

 

אין כמו זילוף למראה יוקרתי

הזילוף ייתן מראה מיוחד וצבעוני לעוגה שלכם. כדאי להצטייד בצנטרים ושקיות זילוף ובמתכון לקרם שאתם אוהבים. אפשר לזלף זילוף בסיסי, ואפשר גם להשתמש בצנטרים עם צורות מיוחדות כדי ליצור מרקמים וצורות שונות על גבי העוגה. הפעילו את הדמיון – תוכלו לעשות כל צורה שתרצו באמצעות הזילוף.

קישוטים מוכנים – מתאימים לכל אירוע

לא רוצים להכין קישוטים בעצמכם? אין בעיה. ניתן לקנות קישוטי עוגה מוכנים כמו צבע ג’ל אכיל, נצנצים אכילים (או “אבקת כוכבים”), טופרים לעוגה, אפילו טושים שניתן לקשט את העוגה באמצעותם והם בטוחים למאכל. לא חסרים קישוטים מוכנים, ולכם נותר רק לבחור.

 קישוטי שוקולד – למראה מיוחד במינימום מאמץ

קישוטי שוקולד יכולים לשדרג עוגה בקלות ובמהירות, כל עוד תתנו להם זמן להתקרר ולהתייצב. אפשר להשתמש בפומפייה כדי לגרד שוקולד וליצור פתיתים יפהפיים, ואפשר גם לקחת את זה לשלב הבא: חממו שוקולד בשיטת בן מארי (חממו מים בסיר והניחו את השוקולד בקערה מעל הסיר, כאשר אין מגע בין המים לבין הקערה) עד שהשוקולד נמס לחלוטין. כשהשוקולד נוזלי, ניתן להכניס אותו לשקית זילוף (לא חובה – אפשר גם עם מזלג או כף) וליצור צורות ככל שתרצו על גבי נייר אפייה, ותנו לו להתקרר לחלוטין על השיש. לאחר שהוא התקרר והתייצב, תוכלו להניח אותו על גבי העוגה או על הדפנות שלה, וליצור מראה מיוחד ויפהפה.

בצק סוכר הוא קסם הצבעוניות

עבודה עם בצק סוכר יכולה להיות מעט מאתגרת, אך המאמץ ישתלם. ניתן לקנות בצק סוכר בחנויות מתמחות ולעטוף איתו את כל העוגה. חתכו את שאריות הבצק עד למראה אחיד של העוגה והדקו בעדינות. לא מסתפקים בזה? אפשר ליצור צורות גם מהבצק עצמו – רצועות בצק, קישוטי פרחים, כל מה שרק תרצו. הבצק מתוק מאוד ונותן מראה יפה וצבעוני, ולכן יתאים מאוד לילדים.

ממתקים וסוכריות – אמצעי פשוט לעוגה מהסרטים

יש סוכריות לעוגה או ממתקים שהילד/ה אוהב/ת במיוחד? תוכלו להשתמש בו כקישוט לעוגה. הניחו אותו בשלמותו על העוגה או בכל צורה שתרצו (פירורים, חתיכות וכו’). אם תרצו לשלב כמה ממתקים או סוכריות, תוכלו לעשות זאת בקלות, וניתן אפילו ליצור מראה סימטרי ומיוחד על ידי תיחום שלהם באמצעות קרם על גבי העוגה. אפשר לקשט גם את דפנות העוגה.

פירות העונה + סוד הזיגוג

לא כל הילדים אוהבים פירות טריים, אבל אם הילד/ה שלכם אוהב/ת את זה, זה יכול להיות פתרון מעולה. הצטיידו בפירות העונה, חתכו אותם וסדרו על העוגה. רוצים לשדרג? ניתן לבצע זיגוג לפירות, באמצעות חימום ריבת משמש עם מעט מים. הזיגוג ישמור על טריות הפירות וייתן מראה מבריק ומחמיא (אבל זה לא חובה).

מאפים על עוגה? כולם מרוויחים

אפשר לקשט את העוגה עם מאפים אחרים, שייתנו עוד טעמים וייראו מרשימים מאוד על גבי העוגה, ולא תהיו חייבים להכין אותם בעצמכם. ניתן לשקט את העוגה באמצעות מקרונים, מיני קאפקייקס, סוכריות על מקל, אפילו קרמבו. תוכלו לקשט אותם עם מעט שוקולד לפי הרצון, והעוגה מוכנה.

קישוטים לעוגת יום ההולדת יכולים להישמע כמו עניין מסובך למדי, אבל האמת היא שאפשר לקשט את העוגה בקלות וללא ידע מוקדם או נרחב בתחום הקונדיטוריה. אתם בעיקר צריכים את הכלים המתאימים, אהבה ובעיקר – סבלנות. יום הולדת שמח!

כתיבת תגובה