אפיית עוגות וקישוט שלהן הוא אומנות שלמה שנותנת מקום רב ליצירתיות וחדשנות. היום עוגה יכולה להיות טעימה, אבל הנראות חשובה לא פחות, ובעיקר בעידן האינסטגרם שבו כל תמונה צריכה להיות מושכת וויזואלית מספיק כדי לצבור פופולריות. אחת הדרכים הכי נפוצות, וגם הכי כיפיות וקלילות לקשט עוגות, היא זילוף. תשמחו לדעת שלא חייב להיות קונדיטור מקצועי כדי לזלף, וכל אחד יכול לעשות את זה בבית עם הוראות בסיסיות וציוד מתאים. אז איך עושים את זה?

 

הכנת הקצפת

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להכין את הקצפת. כדי לעשות זאת תצטרכו שמנת מתוקה מקוררת, והיא צריכה להיות קרה ככל האפשר (אבל לא מוקפאת) בזמן ההקצפה. לאחר שהשמנת התקררה היטב, אפשר להתחיל בהכנה. אם רוצים גרסת פרווה אפשר להשתמש בשמנת צמחית.

 

מתכון להכנת קצפת חלבית

 

רכיבים

שמנת מתוקה 38% שומן

אבקת סוכר – כף או שתיים לפי הטעם

כף אינסטנט פודינג וניל (לא חובה)

 

אופן ההכנה

את השמנת יש להניח בקערת מיקסר. ניתן להוסיף אינסטנט פודינג וניל (לא חובה) וסוכר לפי הטעם.
מקציפים במהירות גבוהה-בינונית עד שמתקבלת קצפת יציבה.

 

איך יודעים שהקצפת מוכנה?

כשהקצפת מוכנה, היא צריכה להיות סמיכה ויציבה. המבחן הכי טוב לבחינת הקצפת הוא להרים את המקציף/המטרפה, ואם הקצפת מקבלת צורה של שפיץ ונשארת כך בלי לזוז – היא יציבה מספיק ומוכנה לשימוש.

 

הכנת שקית הזילוף

עכשיו כשיש לכם קצפת מוכנה, הגיע הזמן להכין את שקית הזילוף שלכם. הציוד שתצטרכו לצורך השלב הזה הוא שקיות זילוף בגודל מתאים (אפשר ללכת על גודל קטן ובינוני אם אתם לא אופים בכמויות גדולות), צנטרים ולקקן. לצנטרים יש כמה צורות, וכל צורה תעזור לכם ליצור טקסטורה אחרת עם הקצפת במהלך הזילוף. ניתן למלא את השקית גם ללא צנטר, אך בלעדיו לא תוכלו ליצור צורות או טקסטורות.

  • את הצנטר יש להכניס אל תוך השקית, כך שיגיע עד לשפיץ הסגור שלה. החלק הצר יותר שלו צריך להיות עם החלק הצר ביותר של השקית. את השקית ניתן להחזיק ביד או להניח בתוך גביע ארוך (לא חובה).
  • פתחו את השוליים של השקית כך שתוכלו להכניס את הקצפת פנימה.
  • באמצעות לקקן מלאו את השקית בקצפת עד לכמות הרצויה.
  • הרימו את השוליים של השקית, וסובבו עד לסגירה.

הערה: מומלץ לא למלא את השקית עד הסוף, משום ששקית מלאה מדי תקשה עליכם לדייק ותהפוך את כל התהליך למסורבל יותר. התחילו בכמות בינונית, ומלאו את השקית שוב בעת הצורך.

  • באמצעות מספריים או סכין, חתכו את קצה השקית.

חשוב מאוד: מומלץ לחתוך את השקית בדיוק בקו האמצע של הצנטר. כך הוא לא יברח לכם, וגם הקצפת תוכל לצאת רק ממקום אחד שזה הקצה הצר של הצנטר.

 

אז איך מזלפים? כך תעשו זאת

הזילוף יתבצע כסנטימטר-סנטימטר וחצי מעל המשטח, ולא בצמוד.

אחזו בגוף השקית ביד אחת, ובקצה השקית ליד הצנטר ביד השנייה.
לחצו קלות על גוף השקית וכוונו באמצעות היד את צורת הזילוף הרצויה. ניתן לזלף בכל צורה, אך כדאי להימנע מלחיצות חזקות כדי שהקצפת לא תתפזר.

טיפים להצלחה:

  • לפעמים הראשונות מומלץ לעשות כמה ניסיונות על נייר אפייה. ברגע שאתם מסיימים ובטוחים עם הצורה שלכם, אל תזרקו את הקצפת. הכניסו לשקית והשתמשו שוב. יש טכניקות רבות לזילוף וליצירת צורות שונות, והשליטה בהן היא לא מיידית. נסו מספר פעמים עד שזה יצליח, ובסוף תצא לכם צורה יפהפייה שתקשט את המאפה הטעים שלכם.
  • לא יצאה הצורה שרציתם? לא נורא. הרימו את הקצפת עם לקקן, הכניסו בחזרה לשקית ונסו פעם נוספת.
  • אם אתם לא רוצים שיישאר לכם שפיץ בסיום זילוף הצורה בעת הרמת השקית מהמשטח, סיימו את הזילוף בתנועה סיבובית, חצי סיבוב שידביק את השפיץ אל שאר הקצפת.

סיכום

זילוף הוא אחד החלקים הכיפיים ביותר באפייה, ואחד מאלו שמאפשרים חופש אומנותי ומקום לדמיון רב. כל מה שתצטרכו בשביל זילוף הוא מרכיבים לקצפת, שקיות זילוף, צנטרים, מוטיבציה ויצירתיות – וייצא לכם מאפה מקסים ויפה שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים.

כתיבת תגובה