כשיום ההולדת מתקרב מתחילה להיות תחושה של התרגשות באוויר. כולם מצפים ליום המיוחל שבו כל האנשים האהובים ביותר מתאספים יחד כדי לחגוג לנו עוד שנה. בכל שנה יום ההולדת נעשה קצת שונה – ההעדפות שלנו משתנות, אנחנו מתבגרים עוד קצת ולכן קונספט יום ההולדת משתנה. איך נבחר קונספט שהכי יתאים לנו ואיך נדע לעצב לנו שולחן מתוקים שיעשה את החגיגה וישמח את כל המזומנים? הינה כמה רעיונות מדליקים.

לכל חגיגה – עיצוב משלה

כל הכיף בימי הולדת הוא הגיוון האין סופי של נושאים שסביבם אפשר לקשט ולארגן את החגיגה. קיימים היום כל כך הרבה נושאים שאפשר לפיהם לעצב את היום ההולדת – את שולחן המתוקים המעוצב, את רחבת הריקודים ואת מקומות הישיבה. נושא העיצוב של יום ההולדת יכול להשתנות לפי מין וגיל החוגגים, הוא יכול להיות לפי דמות אהובה או בצבע מסוים ולכל אלה אפשרויות עיצוב רבות. מחפשים רעיון לקונספט יום ההולדת? הינה כמה רעיונות לעיצוב שולחנות מתוקים:

מסיבת חדי קרן

טרנד שכבש בשנים האחרונות את עולם הילדים ואת הילדות בעיקר הוא טירוף חדי הקרן. יצור חמוד, דמיוני וצבעוני שיהפוך את החגיגה שלכם לשמחה במיוחד. איך נקשט שולחן מתוק בקונספט הזה? הינה כמה רעיונות – חגיגה צבעונית מובטחת.

בחירת פלטת צבעים ואביזרים לעיצוב השולחן

משום שלחד הקרן רעמה צבעונית ויפה בגווני פסטל, אפשר להשתמש בכל צבעי הרעמה או לבחור בכמה גוונים ולשחק איתם בשולחן. אפשר לבחור במפה ורודה ולצרף לה כוסות, צלחות וסכו”ם בצבע צהוב, מפיות בצבע תכלת וכלי הגשה בצבע סגול. מנגד אפשר לבחור בצבע אחד שיככב בעיצוב השולחן המתוק כך שנקבל שולחן מונוכרומטי עדין, שקט ואלגנטי ולהוסיף לו צלחות וכוסות שעליהן ציור של חד קרן. רעיון נוסף הוא לקנות פיניאטה בצורת חד קרן ולהניח אותה על השולחן וכך גם ליהנות מפרט עיצובי מדליק וגם לקבל אטרקציה מגניבה וטעימה לילדים בהמשך החגיגה.

אין חגיגה בלי עוגה ומתוקים

את השולחן המתוק שלנו חייבת לקשט עוגה, ולא סתם עוגה: עוגת חד קרן. תוכלו לרכוש עוגה מעוצבת או להכין אחת כזאת בעצמכם. עטפו את העוגה בקרם לבן, הכינו קצפת נוספת, צבעו אותה בצבעים בגווני פסטל וזלפו אותה בצורת עיגול על העוגה – ממרכזה אחורנית. לפפו שני גלילי בצק סוכר לבן אחד בשני ליצירת קרן וצבעו אותה בצבע זהב בשימוש צבע מאכל אבקה. רדדו מעט בצק סוכר לבן וקרצו ממנו שתי טיפות ליצירת אוזניים והניחו את הקרן והאוזניים שהכנתם במרכז העוגה. הכינו מבצק סוכר שחור שני גלילים קטנים ליצירת עיניים והניחו בקדמת העוגה, וזהו יש לכם עוגת חד קרן שתגנוב את ההצגה. כדי להוסיף לשולחן המתוק שלנו מתוקים נוספים שקפיצו את עיצוב השולחן ואת רמת האנרגיה של האורחים, אפשר לבחור ממתקים בצבעי פסטל שיתאימו לעיצוב השולחן. אפשר להוסיף קאפקייקס מעוצבים בזילוף קצפת צבעונית בצבעי העוגה, ואפילו להוסיף מרשמלו ונשיקות צבעוניים וגם סוכריות גומי.

מסיבת מלך האריות

על אף שמדובר בסרט בן יותר מ-20 שנה, מלך האריות כאן בשביל להישאר ואנחנו יכולים לראות גם היום ילדים קטנים שרוצים שסימבה יככב ביום ההולדת שלהם. אז איך נקשט חגיגה שלמה בקונספט מלך האריות? הינה כמה רעיונות הישר מהסוואנה שבאפריקה:

בחירת פלטת צבעים ואביזרים לעיצוב השולחן

סיפורו של הסרט מלך האריות מתרחש אי שם באפריקה, ואחד מסמלי הסרט היא כמובן שקיעה יפהפייה ולכן אפשר לבחור בפלטת צבעים מדברית שתשלב גוונים של חום, צהוב, אדום וירוק ליצירת חגיגה שתכניס אותנו לעולם הסרט. את שולחן המתוקים המעוצב שלנו נוכל לקשט בפלייסמטים בצורת עלים ולבחור בכלים חד פעמיים מתכלים דמויי עץ שישלימו את העיצוב. אפשר להוסיף גם קשיות בצבעים צהובים ואדומים ואפילו לתלות מסביב לשולחן כרזה שעליה ציורים של דמויות הסרט. נוסף על כך, אפשר להכין ביחד עם הילדים קישוטי עלים מבריסטול – כל ילד יקבל בריסטול בגווני ירוק, יקפל אותו בצורת אקורדיון ובעזרת הורה יהדק את הקצה ליצירת עלה כמו בסרט.

אין חגיגה בלי עוגה ומתוקים

כמו בקונספט חד הקרן, גם בחגיגה הזאת אפשר לרכוש עוגה מעוצבת. אם אתם מעוניינים להכין עוגה בעצמכם יש לנו רעיון מדליק לעוגת יום הולדת: גשו לחנות שמתמחה באפייה והדפיסו דף אכיל שעליו תמונה של סימבה. הכינו עוגת שוקולד בתבנית מלבנית גדולה, שתספיק לכמות האורחים, מרחו מעליה גנאש שוקולד משוקולד חלב ושמנת מתוקה ועל הגנאש הניחו את הדף האכיל שהדפסתם, וזהו, יש לכם עוגה מעוצבת ומדליקה.

אופציה נוספת היא הכנת זילופי קצפת שצבועה בצבעי מאכל שתואמים את התמונה האכילה, מסביב לדף האכיל. מעבר לעוגה מעוצבת, אפשר להניח קערה גדולה מלאה בקרח ולשים בה ארטיקים בצבע אדום, צהוב וכתום בטעמים דובדבן, לימון ומשמש. רעיון מדליק נוסף הוא להכין עוגיות חמאה בצורת הדמויות של הסרט. איך עושים את זה? מדפיסים תמונות של הדמויות בגודל של העוגיות שאותן אתם רוצים להכין. מרדדים בצק עוגיות חמאה, מניחים מעליו את הדמות שהדפסנו, חותכים בסכין את הבצק בצורת הדמות ומכניסים לתנור וכך תקבלו עוגיות מקוריות ומדליקות.

מסיבת Sweet 16

אחרי שהעלינו רעיונות לימי הולדת לילדים, בואו נקפוץ הישר אל התיכון למסיבת Sweet 16 כמו באמריקה. את החגיגה הזאת בדרך כלל חוגגות בנות, כי גיל זה מסמן את המעבר מילדות לבגרות. אז איך נעצב שולחן מתוק למסיבה הכי מדליקה בחיים? בוורוד, ורוד ושוב פעם ורוד.

בחירת פלטת צבעים ואביזרים לעיצוב השולחן

מבחינתנו אמרתם Sweet 16 – אמרתם צבע ורוד. נקשט את השולחן שלנו בכמה גוונים של ורוד מצבע ורוד בייבי-פסטל ועד לוורוד בגוון פוקסיה. אפשר לשלב מעט גוונים של לבן וכסף כדי למתן את המתיקות ששולטת בשולחן, וגם כדי להכניס מעט חגיגיות לכל הקונספט. נוכל להוסיף לשולחן קישוטי בלונים שעליהם כיתוב Sweet 16 או כיתוב של שם החוגגת. אפשר לקשט את השולחן בחצאית שולחן בוורוד בייבי ובשרשראות פרחים לבנים.

אין חגיגה בלי עוגה ומתוקים

גיל כזה מחייב עוגה מרשימה ומיוחדת, ולכן אנחנו ממליצים להניח במרכז השולחן עוגת קומות ורודה שתגנוב את ההצגה. הטריק להכנת עוגת קומות הוא להכין בסיס חזק לעוגה. נכין עוגת בסיס גדולה ומעליה נניח עוגה קטנה יותר, כך שהקוטר של העוגה הגדולה יהיה גדול מקוטר העוגה הקטנה בארבעה עד שישה ס”מ. בין העוגות נניח תחתית עוגה בקוטר של העוגה הקטנה. הבסיס החזק הזה ימנע מעוגות לקרוס זו על זו. למרחיקי לכת אפשר גם להעביר קשית לכל אורך שתי העוגות כדי לחזק את המבנה. אם בחרתם לעשות זאת, אל תשכחו לעשות חור קטן בתחתית העוגה ששמתם בין העוגות כדי שהקשית תוכל לעבור דרכו. אפשר להוסיף לקישוט השולחן גם שיפודי מרשמלו בצבעים ורוד ולבן או שיפודי סוכריות גומי בגוונים האלה. אפשר להכין מפל שוקולד ורוד משוקולד רובי שבטוח ידהים את כל האורחים שבו יהיה אפשר לטבול את השיפודים הללו. מתוקים נוספים שאפשר להוסיף הם מקרונים לבים וורודים וקייקפופס באותם הצבעים. וזהו יש לכם שולחן מתוק קסום וטעים.

Black & White

לגברים שבינינו שעוברים גם הם מילדות לבגרות ומאסו בחגיגות יום הולדת בקונספט דיסני, תוכלו לארגן יום הולדת שחור-לבן מהסרטים. קונספט קלאסי וגברי שיעשה לכם את החגיגה! אז איך אפשר להכין שולחן מתוק מעוצב בקונספט הזה? הכינו את חליפות הטוקסידו, אנחנו מתחילים:

בחירת פלטת צבעים ואביזרים לעיצוב השולחן

בחירת פלטת הצבעים בקונספט הזה די ברורה – שחור ולבן. נבחר מפה לבנה ונוסיף לה כלים שחורים. אפשר להוסיף מפיות גם בשחור וגם בלבן או לשים מפיות שמכילות את שני הצבעים. אפשר לקשט את השולחן בבלונים בצורת כתר בגווני שחור ולתלות על השולחן באנר דגלונים שעליהם כיתוב “יום הולדת שמח”. רעיון נחמד שיכניס גם את האורחים לאווירת הקונספט הוא לבקש מהם להגיע ליום הולדת לבושים בשחור ולבן וכך להפוך את הקונספט לחגיגה שלמה.

אין חגיגה בלי עוגה ומתוקים

רעיון מדליק לעוגה שתתאים לקונספט הזה היא, איך לא, עוגה בשחור-לבן. איך נעשה את זה? נכין עוגת וניל ועוגת שוקולד ונחצה כל עוגה במרכזה לקבלת שני חצאים, כך שיהיו לנו ארבעה חצי עוגה בסך הכול. נניח חצי מעוגת השוקולד בתחתית, מעליה חצי עוגת וניל ונחזור על זה בשני החצאים הנותרים, וזהו, קיבלנו עוגת זברה מהממת ומיוחדת.

אפשר לשים בין שכבות העוגה קרם קצפת להעשרת הטעם. למרחיקי לכת שמעוניינים בעוגה בצבעים מדויקים, אפשר להוסיף לבלילת עוגת השוקולד צבע מאכל שחור ולבלילת עוגת הווניל צבע מאכל לבן וכך לקבל צבעים חדים יותר. נוסף לעוגה, אפשר להניח כלי גדול מלא בנשיקות לבנות, מקרונים בצבעים שחור ולבן או להוסיף ממתקי גומי בצבעים המתאימים כמו לקריץ’ ושוקולדים לבנים בצורות מיוחדות.

לסיכום

יש כל כך הרבה סיבות למסיבה ועוד יותר מהם קונספטים ורעיונות לחגיגות שוות במיוחד. לא משנה באיזה גיל, כולנו אוהבים לחגוג – זה הרי אירוע של פעם בשנה. אז בחרו לכם קונספט מגניב ומיוחד, תעצבו לכם שולחן מתוק, תקראו לכל החברים ולבני המשפחה והחלו לחגוג.

 

 

כתיבת תגובה