אם נעבור ליד ויטרינה של קונדיטוריה מצליחה נראה איך כל העוגות, הקינוחים והמאפים מוצגים לתפארת. הצורה שלהם תמיד מושלמת, עגולה ויפה ונוצרת התחושה שאפשר להגיע לתוצאות כאלו רק בקונדיטוריות מתמחות. אבל זה לא ממש מדויק, יש טריקים וסודות בעולם הקונדיטוריה שאנחנו יכולים ליישם בקלות גם במטבח הביתי, ושימוש ברינג הוא אחר מסודות האפייה האלה. שימוש נכון ברינג יכול לעזור לנו לקבל קינוח יפה, עגול, גבוה, חלק ומרשים ממש כמו בוויטרינות של הקונדיטוריות המצליחות ביותר. מה זה בעצם רינג, אילו שימושים יש לו מטבח ואיך עובדים עם רינג לאפייה הלכה למעשה – כל התשובות במאמר הזה, כדאי להמשיך לקרוא.

מה זה רינג?

רינג הוא תבנית אפייה, שרבים מהאופים הביתיים נמנעים מלעבוד איתו בגלל הצורה שלו ואופן העבודה איתו. התרגלנו להכין בבית עוגות בתבניות אינגליש קייק או בתבניות קפיציות ולהשאיר את הרינגים לאפייה לקונדיטוריות ולאופים מומחים. אבל אנחנו כאן כדי להראות שבעזרת הדרכה נכונה וקצת מיומנות נרכשת, גם אתם תוכלו להכין עוגות מרשימות, יפות וגבוהות בבית.

הרינג הוא טבעת מתכת ללא תחתית, שאפשר למצוא בחנויות האפייה מתמחות. הרינג קיים בכמה גדלים ואפילו צורות, כמו למשל רינגים מתכווננים שהם פתרון מעולה לאנשים שלא רוצים לקנות רינגים בכמה גדלים ולהסתפק ברינג מתכוון אחד בלבד.

מה אפשר להכין באמצעות רינג ומה השימושים שלו?

ברמת העיקרון אפשר להכין כל עוגה בשימוש רינג – מעוגות בחושות, דרך עוגות מוס ועוגות שכבות ועד לקישים ומאפים מלוחים. אפשר להכין גם פאי וטארטים בשימוש רינגים מחוררים שמיועדים לאפייה של בצק מהסוג הזה. באמצעות רינגים אפשר גם לתת תמיכה למאפים כמו קוראסון או בורקס שאנחנו רוצים שיתפחו ויגדלו לצורת עיגול מדויק ולא לתת להם לתפוח באופן חופשי.

משום שקיימים רינגים בשלל קטרים אפשר גם להכין באמצעותם קינוחים בכל הגדלים, מקינוחים אישיים ועד לעוגות גדולות מאוד. בעצם אפשר להכין כל קינוח או מאפה שרוצים בשימוש רינג ובכך להפוך את העוגה לעיקר ההגשה ולא את הכלי בה היא מוגשת, משום שלאחר שנחלץ את העוגה מהרינג היא תעמוד בפני עצמה, ללא כל כלי או תבנית שיחזיקו אותה.

בואו נעבור לתכלס: איך משתמשים ברינג?

כשנרצה להשתמש ברינג להכנת עוגה חשוב לשים לב לשני עניינים חשובים – הראשון הוא שאין לרינג תחתית שתמנע מבלילת העוגה לנזול כשנעביר אותה אליו; והשני הוא שאנחנו חייבים לדאוג לחילוץ קל של העוגה מהרינג ולכן צריך לטפל בדופנות הרינג.

אז איך עובדים עם רינג? נעשה הפרדה בין עוגות שנכנסות לאפייה בתנור לבין עוגות שעוברות הקפאה עד לייצוב כמו עוגות גבינה קרות או עוגות מוס:

שימוש ברינג בעוגות שעוברות אפייה בתנור:

  • הכנת תחתית לעוגה: להכנת תחתית יציבה ובטוחה לעוגות מסוג זה נצטרך נייר אלומיניום ונייר אפייה. נחתוך חתיכה מנייר האלומיניום כך שתהיה גדולה יותר מקוטר הרינג שבחרתם. נניח מעל נייר האלומיניום את נייר האפייה ומעל שניהם נניח את הרינג. נתחיל לקפל את הנייר האלומיניום, כשנייר האפייה מעליו, על דופנות הרינג. ממש נעטוף את הרינג בנייר האלומיניום תוך שאנחנו מהדקים אותו חזק כדי ליצור תחתית כמה שיותר אטומה ובלי מרווחים. אם בפעמים הראשונות אתם חוששים מעט, תוכלו לחזק בעוד חתיכה של נייר אלומיניום ולקפל ולהדק אותה מעל השכבה הראשונה ששמתם. וזהו יש לנו תחתית יציבה לעוגה.
  • טיפול בדופנות הרינג לחילוץ קל של העוגה: כדי שהעוגה תשתחרר בקלות מהרינג צריך לדאוג שהדפנות יהיו משומנות היטב ומרופדות בנייר אפייה. נתחיל בשימון טוב של הרינג בשמן קנולה באמצעות הידיים או באמצעות מברשת סיליקון לאפייה. נשמן היטב גם את תחתית נייר האפייה שהכנו וגם את כל דופנות הרינג. אומנם לא כדאי להציף את הרינג בשמן, אבל כן חשוב לוודא שהוא משומן טוב והדפנות מבריקות משמן. לאחר מכן ניקח נייר אפייה ונחתוך אותו לשתי רצועות ארוכות. נניח את הרצועות על דופנות הרינג כך שהן יכסו אותן לגמרי. אין צורך לגזור את נייר אפייה אם הוא עובר את גובה הרינג, ההיפך – נייר האפייה יעניק לעוגה תמיכה כשהיא תתפח ותעלה בזמן האפייה בתנור. גם את נייר האפייה ששמנו נשמן היטב. וזהו יש לנו תבנית מוכנה.
  • חילוץ נכון של העוגה מהרינג: העוגה יצאה מהתנור כשהיא מפיצה ריח טעים בכל רחבי הבית. על אף שבטח נרצה כבר לפרוס לנו פרוסת עוגה חמימה, נצטרך לחכות שהעוגה תתקרר מעט. לאחר שהעוגה התקררה, נפתח את קיפולי נייר האלומיניום שעוטפים את הרינג ופשוט נמשוך את הרינג מעל העוגה. אם שמנו טוב את דופנות הרינג הוא ישתחרר בקלות ובלי בעיה. נסיר את נייר האפייה שעוטף את הדפנות וזהו חילצנו את העוגה. טיפ של אלופים – אם אתם רוצים לשמור על העוגה עסיסית ולמנוע ממנה להתייבש, אפשר לעטוף אותה בניילון נצמד כשהיא עוד חמימה והאדים שיצאו ממנה יעזרו לשמור על הלחות והעסיסיות שבה.

שימוש ברינג בעוגות שעוברות קירור והקפאה:

  • הכנת תחתית לעוגה: בדרך כלל לעוגות שעוברות קירור מכינים תחתית אכילה מעוגיות חמאה או משבבי פייטה לדוגמה. ולכן אין צורך בהכנת תחתית כמו בעוגות שעוברות אפייה, אלא לדאוג שהתחתית האכילה תהיה מספיק דחוסה. חשוב שהיא תאטום את המרווחים בדופנות הרינג בצורה מוחלטת, כך שכשנעביר את הבלילה של העוגה לרינג היא לא תיזל ממנה. אפשר להניח את העוגה על תחתית מקרטון אפשר למצוא בחניות אפייה מתמחות, בצלחת גדולה שעליה נניח ניילון נצמד שיעזור לשחרר את התחתית ממנה או ישר בכלי ההגשה.
  • טיפול בדופנות הרינג לחילוץ קל של העוגה: בעוגות קרות נעשה הפרדה בין דופנות הרינג לעוגה באמצעות שקף לעוגה. את השקף, שמגיע בצורת גליל, אפשר למצוא בחניות אפייה מתמחות. נגזור ממנו חתיכה שתקיף את כל הקוטר של הרינג, נכניס אותו לחלק הפנימי של הרינג ונחבר בין שתי הקצוות בדבק סלוטייקפ שנניח על החלק החיצוני. חשוב מאוד לשים את הדבק בחלק החיצוני, אם בטעות תשימו את הדבק בחלק הפנימי לא תוכלו לשחרר את השקף לאחר הקירור.
  • חילוץ נכון של העוגה מהרינג: כשנוציא את העוגה לאחר קירור ארוך במקרר או במקפיא יהיה לנו מעט קשה לחלץ את העוגה מהרינג משום שהכול קפא יחד. נוכל לשחרר את הרינג בשתי שיטות. הראשונה היא להרטיב מגבת במים חמים ולעטוף את הרינג בה ומעט לשפשף. המגבת החמה תמחם מעט את הרינג וכך יהיה אפשר לשחרר את העוגה בקלות. השיטה השנייה היא לחמם את הרינג מעט באמצעות ברנר ולשלוף בקלות את הרינג מהעוגה. לאחר ששחררנו את העוגה מהרינג, השקף שעוטף את העוגה נשאר עדיין. נעביר את העוגה לכלי ההגשה על ידי הרמה שלה כשאחוזים בשקף. נוכל להשאיר את השקף ולהסיר אותו רק כשרוצים לחתוך את העוגה ואפשר ישר להסיר את דבק מראש, לפתוח את השקף ולחשוף את העוגה.

טיפים נוספים לאפייה ברינגים

אחרי שהבנו איך עובדים עם רינג לאפייה, חשוב לנו לתת עוד כמה גדשים קטנים שיעזרו לכם לעבוד עם רינג בצורה קלה, נוחה וכיפית:

  • רינג לא חייב להיות רק בצורת עיגול, אפשר למצוא רינגים מרובעים, אובליים ואפילו בצורת משולש. בכולם נשתמש באותו האופן ונקבל קינוח בצורה שאנחנו בוחרים.
  • כפי שציינו, אפשר להכין באמצעות רינג מחורר פאי וטארטים. כשנרצה להכין עוגה כזו, לא נצטרך להכין את הרינג לאפייה. נניח את הבצק על רינג ללא שום תוספות ולאחר האפייה נשחרר את הבצק האפוי בעזרת סכין.
  • יש כמה סוגים של רינגים, כאלה שעשויים מאלומיניום וכאלה שעשויים מנירוסטה. תוכלו להתנסות בשני הסוגים להבין בעצמכם אילו רינגים יותר מתאימים לכם. הרינגים מאלומיניום מעט יותר זולים, אבל את הרינגים מנירוסטה אפשר להכניס למדיח לשטיפה קלה יותר.

סיכום

זהו, אין יותר סודות – עכשיו אנחנו יודעים בדיוק איך עובדים עם רינג. אז אם אתם מעוניינים להכין קינוח לא רק טעים אלא גם יפה, עגול ומרשים, לכו לחנות המתמחה באפייה או שתגלשו באחת כזאת אונליין, קנו לכם את הרינג שמתאים לקינוח שלכם והחלו לעשות קסמים במטבח.

 

כתיבת תגובה