בשנת 2017 קרה דבר מה בעולם הקונדיטוריה – שוקולד חדש נולד. לא סתם שוקולד, אלא שוקולד בצבע ורוד מהמם ובטעם פירותי. השוקולד הוורוד, שנקרא רובי, כבש את טעמם של אנשים רבים וגם את עמודי האינסטגרם שלהם. אז מה מיוחד כל כך בשוקולד רובי, מאיפה הוא מגיע אלינו ואיך נוכל לשלב אותו באפייה? על הכול נענה במאמר הזה, כדאי להמשיך לקרוא.

מהו שוקולד רובי?

שוקולד רובי ששינה את עולם הקונדיטוריה, נחת אצלנו בישראל לפני שנים בודדות. שוקולד רובי, או בשמו הישראלי שוקולד אוֺדֶם, הוא שוקולד במתיקות עדינה ובעל טעם פירותי-חמצמץ.  שוקולד רובי אינו מזכיר את טעמם של השוקולדים ששולטים בעולם השוקולד –  שוקולד חלב, שוקולד מריר ושוקולד לבן. צבעו של שוקולד רובי הוא ורוד מהפנט – ואין בו אפילו טיפה אחת של צבע מאכל או חומרי טעם וריח. הצבע הוורוד של השוקולד נובע מתהליך ההפקה הטבעי של קליית פולי הקקאו. מי היה הראשון לגלות את השוקולד הזה ומאיפה מגיעים הפולים המיוחדים של הקקאו הוורוד? מיד נענה על הכול.

מי המציא את שוקולד רובי?

על אף שיש המון מידע על סוגי השוקולד הקיימים, את פולי הקקאו רובי, שמהם מייצרים את השוקולד, גילו לא מזמן. שוקולד הרובי הומצא לאחר שמונים שנים שבהם לא היה חידוש של ממש בעולם השוקולד לאחר המצאת השוקולד הלבן על ידי חברת “נסטלה” העולמית. את ההמצאה או יותר נכון הגילוי יש לשייך למותג השוקולד השוויצרי “בארי קליבו” (Barry Callebaut) שגילתה את השוקולד הוורוד ממש במקרה. לאחר הגילוי, החברה עבדה על פיתוח השוקולד במשך עשור, ובספטמבר 2017 סוף-סוף השיקה אותה.

על אף הגילוי של חברת בארי קליבו, הראשונה להשיק חטיף שוקולד המכיל שוקולד רובי היא חברת נסטלה. נסטלה השיקה בתחילת 2018 מהדורה של חטיף קיט-קאט העשוי משוקולד רובי ורוד ופירותי. גם בארץ הקודש לא דילגו על השקת המוצר ולאחר שנה בערך, חברה “עלית” הוציאה מהדורת שוקולדים המכילה שוקולד רובי בתוספות של אגוזי לוז ופולי קקאו.

שוקולד רובי

מהיכן פולי הקקאו רובי מגיעים?

הזן המיוחד של פולי הקקאו רובי, שממנו מכינים את השוקולד הוורוד, גדל בחוף השנהב, בברזיל ובאקוודור. תהליך ההפקה של שוקולד רובי מפולי קקאו אלו מעניק לשוקולד את הארומה והטעם המשגעים האלה, שלא מזכירים טעם שוקולד כפי שאנחנו מכירים, אלא טעם פירותי, חמצמץ ומעניין.

מה מיוחד בטעמו של שוקולד רובי?

התרגלנו ששוקולד מגיע אלינו בטעמים חלביים ועמוקים שנעים בין מרירות עוצמתית למתיקות גדולה. אך שוקולד רובי לא מאופיין בטעם חלבי, במרירות או במתיקות ניכרת. טעמו של שוקולד הרובי הוא מעט חמוץ ובעל מתיקות מעודנת מאוד, ההגשה היא כאילו אכלנו פירות יער, אך במרקם קרמי, חלק ועשיר שמלטף את בלוטות הטעם. הסיבה לטעם הפירותי והחמוץ הזה נובעת מחומצת לימון שנמצאת בשוקולד באופן טבעי, בדומה לפירות יער חמוצים.

מה אפשר להכין איתו?

שוקולד רובי נכנס לקטגוריה של שוקולד לאפייה, ואפשר לשלב אותו במטבח ובקונדיטוריה ממש כפי שהינו משלבים כל סוג שוקולד אחר. שוקולד רובי ישתלב מעולה בקינוחים קרים ובקרמים; הוא יהיה מצוין בשילוב של פירות, בדגש על פירות יער, בזכות הטעם הפירות שלי. אפשר להכין איתו גאנשים וקצפות ואפילו לשלב אותו בעוגות בחושות כפי שהינו מכינים עוגת שוקולד, רק שהפעם נקבל עוגה ורודה, בעלת ארומה משגעת וטעם מיוחד. תוכלו למצוא ברשת עשרות מתכונים שמכילים שוקולד רובי כמו קרמבו ביתי, פרלינים, עוגות גבינה, מוס, מגנום בהכנה ביתית ואפילו מלבי – רק תבחרו מתכון ותיהנו מקינוח ורדרד וטעים.

לסיכום

לעולם לא נגיד לא לשוקולד ובמיוחד לשוקולד חדש שנכנס לשוק. לא נאמר לא לשוקולד שצבעו הטבעי כזה משגע, ואם הוא מביא איתו טעם חדש שאין שני לו במבחר השוקולדים המוצע לנו במדפים בסופר – על אחת כמה וכמה. מה שנשאר לנו הוא להתענג מכל ביס ולקוות תמיד לטעמי שוקולד חדשים ומפתיעים שיגיעו אלינו, אולי תוך פחות משמונים שנים.

6.00 
139.90