עוגת בנטו היא הפתרון המושלם למתנה אישית ומיוחדת. מדובר בעוגה קטנה הנאפית באופן אישי ומעוצבת במגוון צורות ולמגוון אירועים. אם אתם מחפשים מתנה ייחודית שלא דורשת מאמץ, ייתכן שעוגת בנטו תוכל לענות על מבוקשכם. מה מקור השם הבנטו, איך אפשר להכין עוגת בנטו, וכיצד היא הפכה לפופולארית כל כך? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.

משמעות המילה בנטו

משמעות של המילה “בנטו” ביפנית היא ארוחת טייק אווי לסועד יחיד. בנטו היא ארוחה ביתית ארוזה בקופסה קטנה, בצורה המנצלת את הנפח שלה במלואו ומעוצבת בצורה מיוחדת. בתרבות היפנית, קופסת הבנטו מחולקת לתאים, כאשר בכל אחד מהם יש מרכיב אחר של הארוחה, שלרוב כוללת אורז, טופו, דג או בשר וירקות. ארוחות הבנטו ביפן הפכו לפופולאריות בעיקר בזכות עיצובים מתוקים של חיות ודמויות, שהפכו אותן ליצירת אומנות של צורות וצבעים, דמויות וחיתוכים, וכמובן שהכול אכיל. אנשים רבים רוצים להראות את ההשקעה ואת היצירתיות שלהם בעת הכנת הארוחה, ולילדים כיף יותר לאכול כשהארוחה נראית מזמינה וטעימה, כך שארוחות בנטו יכולות להיות פתרון מעולה בשביל ילדים בררניים באוכל.

אט אט נכנסה תרבות הבנטו גם לעולם האפייה, גם בתרבות הישראלית, והפכה מארוחה המחלוקת תאים-תאים לעוגה אישית שארוזה באופן אישי.

מהי עוגת בנטו?עוגת בנטו אישית

עוגת בנטו זו עוגה קטנה, המיועדת לסועד אחד וארוזה בקופסה קומפקטית. עוגת בנטו הינה מיוחדת ואישית, שכן אפשר להכין אותה בהתאם להעדפות האישיות של הסועד ולעצב בצורה מיוחדת או פשוטה לציון אירועים מיוחדים. הבסיס של העוגה יכול להיות כל דבר שתבחרו – שוקולד, וניל, תפוזים, או טעמים נועזים יותר כמו קינמון או לימון. אופן ההכנה שלה זהה להכנת עוגה רגילה, כמו גם המרכיבים ואביזרי המטבח הנדרשים להכנתה, כדוגמת מעמד מסתובב, אך יש צורך בכמות מרכיבים קטנה יותר ובזמן אפייה קצר יותר, מה שהופך את ההכנה שלה לפשוטה וקלילה.

מה הסיבה שהיא כל כך פופולרית?

עוגות בנטו הפכו פופולאריות בשל תהליך ההכנה המהיר שלהן, והיחס האישי שהן מעניקות לכל אחד שמקבל אותן. עוגת בנטו היא מתנה ייחודית לכל מי שחוגג יום הולדת או אירוע אחר. היתרון בעוגת בנטו הוא שאפשר לאכול את כולה בלי להשאיר שאריות עצומות של עוגה גדולה או קינוח אחר. אנשים רבים פונים להכנת עוגת בנטו בגלל הפשטות שבהכנתה. אפשר לקשט עוגות בנטו בעזרת סט צנטרים. הצנטרים יעזרו לשמור על הדיוק ויאפשרו ליצור קישוטים מרהיבים וייחודיים מעל העוגה. עוגת בנטו מראה על יצירתיות וחשיבה על הפרטים הקטנים, ומי שמקבל עוגת בנטו מתרגש מהעוגה האישית שהוכנה רק בשבילו. כמו כן, עוגות הבנטו הפכו לתופעה ברשתות החברתיות: כולם רוצים לצלם ולהעלות את העוגות המיוחדות, המושקעות והמרהיבות שהם הכינו או לקבל השראה מאנשים אחרים שמעלים תמונות של עוגות הבנטו שלהם.

איך מגישים עוגת בנטו?

עוגת בנטו לרוב מוגשת באריזה או קופסה אישית. היא יכולה להיות קרה או חמה, מקושטת בציפוי וקישוטים או חלקה, הכול לפי העדפת הסועד או מי שמכין את העוגה. העוגה עצמה יכולה להיות אישית או זוגית, ולרוב יהיה בקופסה כף לאכילת העוגה, ולעיתים גם הכף תהיה אכילה. הקופסה עצמה בנויה מקלקר או פלסטיק, אך כדאי שהיא תהיה בנויה מחומרים מתכלים כדי לשמור על הסביבה.

ביפן הגשת ארוחת בנטו הינה בחלוקה לתאים, כאשר בכל תא יש מרכיב אחר של הארוחה, אך בעוגת בנטו מדובר בקופסה אחת שלה תא קטן שמתאים בדיוק במידותיו לעוגה. בעת ההכנה אפשר להיעזר באביזר רינג קטן מנירוסטה שבו נאפה את העוגה, זאת כדי לשמור על הגודל של העוגה כך שתישאר קטנה ותתאים לקופסה.

רעיונות לשימושים יצירתיים בעוגות בנטו

אפשר להכין עוגת בנטו מעוצבת למגוון אירועים מיוחדים, ולקשט אותה כך שתתאים לציון המאורע: עוגה מקושטת בסוכריות צבעוניות וכיתוב יכולה להיות רעיון נהדר למתנת יום הולדת, או עוגה זוגית בצורת לב להורים שחוגגים יום נישואין. זילוף עוגות בנטו הוא גם מומלץ כדי לתת לעוגה טעם קרמי וקצפת עשירה וגם מראה מיוחד מאוד שלא רואים בכל יום. רעיונות נוספים לעוגת בנטו יכולים להיות:

  • עוגת שוקולד עגולה שעליה ציפוי של גאנש שוקולד מריר, חלב או לבן
  • עוגת גבינה בציפוי ריבת פירות יער
  • עוגה בציפוי צבעים שונים וזיגוג קצפת בדוגמת קשת בענן
  • עוגת תפוחים וקינמון בצורת ריבוע שתתאים בדיוק לגודל הקופסה

לסיכום

המונח “בנטו” מקורו ביפן ומשמעותו היא ארוחה קטנה הנמצאת בקופסה המכילה כמה תאים, ובכל תא יש מרכיב אחר של הארוחה, כך שלרוב היא מכילה את כל אבות המזון. בארץ ובעולם, עשו ממש טייק אוף לארוחת הבנטו והפכו את השימוש בבנטו לקונספט של העוגות: עוגות בנטו הפכו לפופולאריות עקב מהירות וקלות ההכנה, וכן היחס האישי והחם שהן מעניקה למי שמקבל אותן. אפשר לעצב עוגות בנטו במגוון עיצובים, קישוטים, סוכריות לעוגה וכיתובים, בהתאם למטרה ולאדם שלו אנו רוצים להגיש את הקינוח.

כתיבת תגובה