הוא לא מצריך טמפרור, הוא מתקשה ומתייצב מהר, הוא יכול להיות פרווה או טבעוני – והוא יתאים לכם להכנת מגוון קינוחים טעימים ויפים. אם רציתם פעם להכין עוגה והמליצו לכם להשתמש בצימקאו, אבל לא ידעתם למה הוא משמש ואיך לעבוד איתו נכון, הגעתם למקום הנכון. בואו נכיר ביחד את היתרונות המדהימים של הצימקאו ואת התכונות המיוחדות שלו, נבין במה הוא שונה משוקולדים אחרים ומתי נבחר להשתמש דווקא בו. מתחילים.

מה זה צימקאו?

צימקאו הוא בעצם תחליף לשוקולד האהוב והמוכר. הוא מכיל כמות קטנה מאוד של קקאו, אבל כמות גדולה של שומן צמחי וסוכר – ולכן יש הטוענים שהוא בכלל לא שוקולד. השומן הצמחי שהצימקאו מכיל מעניק לו את התכונה המקשה שלו ולכן הוא כל כך טוב לאפייה.

מה ההבדל בין צימקאו לשוקולד?

ההבדל הגדול בין צימקאו לשוקולד “רגיל” הוא, כאמור, אחוז הקקאו הנמוך לעומת אחוז השומן הצמחי הגבוה שנמצא בצימקאו. השומן הצמחי הופך את הצימקאו ליציב יותר ואינו מצריך טמפרור כלל, לעומת השוקולדים האחרים שכדי שיהיו יציבים חייבים לעבור תהליך של טמפרור שוקולד שלעיתים יכול להיות ארוך. לכן הצימקאו מתאים בעיקר להכנת קישוטי שוקולד בעוגות מעוצבות כמו קישוטי אותיות וכתרים או בידוד דפי סוכר מעל העוגה. משום שאחוז הקקאו נמוך בצימקאו, הוא גם זול יותר מהשוקולד הרגיל ולכן גם משתלם יותר לאפייה.

שימוש בצימקאו לאפייה

בגלל כמות הסוכר הגדולה שהצימקאו מכיל הוא מתוק מאוד, ולכן הוא מתאים לסוגים שונים של אפייה כמו אפיית עוגות ועוגיות שוקולד, אבל הוא לא טעים כמו שוקולד רגיל. לרוב נרצה להשתמש בצימקאו לצורך קישוט עוגות מעוצבות, בעיקר בזכות הקלות שבעבודה איתו ובזכות היציבות שלו. אפשר להכין בצימקאו:

  • קישוטים שונים בתבניות מעוצבות כמו אותיות, כתרים, מספרים, דמויות שונות וכו’.
  • שימוש בצימקאו כחומר מבודד בין גנאש שוקולד או קצפת לדפי סוכר.

שוקולד רגיל או צימקאו: כך תדעו באיזה מהם לבחור

בדרך כלל נעשה הפרדה בין שוקולד לצימקאו. את השוקולד נבחר כאשר אנחנו רוצים להכין קינוח טעים יותר, בדגש על טעם ופחות על נראות. כשנרצה להכין קישוטים לעוגה, נעדיף את הצימקאו כיוון שהוא מתקשה מהר ושומר על צורתו לאורך זמן. נוכל להשתמש בצימקאו כשנרצה להכין קינוח במסות גדולות משום שהוא זול יותר משוקולדים אחרים. נוסף על כך לרוב הצימקאו טבעוני ולכן יתאים מאוד לקינוחים טבעוניים.

צימקאו

כיצד אפשר להשתמש בצימקאו?

בדרך כלל נוכל לקנות צימקאו בצורת מטבעות שוקולד או בצורת חפיסת שוקולד. כדי לעבוד איתו חייב לעשות המסת שוקולד צימקאו ורק לאחר מכן להעביר אותו לתבנית המעוצבת שבחרנו. אפשר להמס את הצימקאו בשלוש דרכים מקובלות – בבן מארי, שזוהי שיטה בה ממסים את הצימקאו מעל אמבט מים חמים כשאדי המים הם אלה שממסים אותו או בשיטה הקלה יותר, באמצעות חימום במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד להמסה מלאה. השיטה השלישית היא ככל הנראה המועדפת על הקונדיטורים ועל מעצבי העוגות – המסת הצימקאו בתוך שקית זילוף. נכניס את מטבעות הצימקאו לתוך שקית זילוף ונקשור אותה. נניח את השקית בתוך כוס מים חמים ונמתין להמסה של השוקולד. לאחר שהצימקאו נמס נגזור את קצה השקית ובעזרתה נמלא את התבנית הרצויה. אם הצימקאו התקשה נכניס את השקית שוב לכוס המים, אבל הפעם חשוב לשמור על קצה השקית הפתוח מחוץ למים, כדי שלא יכנסו מים לתוך השקית.

את הצימקאו שנשאר ושלא השתמשתם בו אפשר לשמור לפעם הבאה. נחכה שהצימקאו יתקשה ונשמור אותו בתוך השקית לשימוש חוזר בפעם הבאה שנרצה לקשט עוגה. חשוב לשים לב לתוקף של הצימקאו ולא להשתמש בו לאחר שפג תוקפו.

אילו סוגי צימקאו קיימים ובאילו צבעים אפשר להשיגו?

אם בעבר היה סוג אחד של צימקאו, היום יש סוגים שונים ובצבעים רבים:

  • מטבעות: אולי הצורה הנוחה ביותר לעבודה עם צימקאו היא במטבעות. אפשר להכניס אותם לשקית זילוף ולהמס אותם בקלות רבה.
  • חפיסת שוקולד: היום אפשר למצוא גם חפיסת שוקולד של צימקאו. יש צורך לשבור לקוביות לפני שתחילת העבודה איתה.

אפשר היום למצוא בחניות אפייה מתמחות צימקאו פרווה שמתאים לכל סוגי האפייה, וצימקאו חלבי שמכיל כמות מסוימת של אבקת חלב. הצימקאו החלבי מעט יותר טעים מצימקאו פרווה ומתקרב לטעמו של השוקולד הרגיל.

 

נוסף על כל אלה, את הצימקאו אפשר למצוא בשלל צבעים כמו: צימקאו לבן, צימקאו חום, צימקאו ורוד, צימקאו כחול, צימקאו ירוק, צימקאו צהוב ועוד. אם תרצו תוכלו לצבוע את הצימקאו בעצמכם. אפשר להמס צימקאו לבן ולצבוע אותו בעזרת צבע מאכל לבן בג’ל או באבקה. אומנם מדובר בצימקאו “לבן”, אבל צבעו נוטה יותר לצהוב מאשר ללבן ולכן כדאי לצבוע אותו בלבן. אפשר לצבוע באמצעות ערבוב טוב של הצימקאו וצבע המאכל או באמצעות טחינה בבלנדר מוט לקבל צבע אחיד וחזק. אם אנחנו רוצים לצבוע את הצימקאו בצבע אחר, עדיין חשוב לצבוע אותו בלבן ורק לאחר מכן לצבוע אותו בכל צבע אחר – בג’ל או באבקה ולקבל צבע בוהק, אחיד ומדויק.

 

לסיכום

עכשיו, לאחר שהכרנו את הצימקאו טוב יותר, נוכל לדעת בדיוק מתי לבחור בו לעיצוב העוגה הבאה שלנו. נכין בעזרתו קישוטים לעוגות מעוצבות, קינוחים פרווה או טבעוניים ונהנה משלל היתרונות שלו במטבח ובעולם האפייה. תיהנו.

13.90 
13.90 
13.90 
13.90 

כתיבת תגובה