אם החלטתם לפתוח עסק לאפיית עוגות או שאתם אופים חובבים – כדאי שתדעו איך לצלם עוגה בצורה טובה ואופטימלית, בצילום שיעביר את הטעם של העוגה גם מבלי לאכול אותה. במאמר שלפניכם פירטנו על אודות עשרה טיפים לצילום עוגות בצורה מקצועית. הכינו את המצלמות, אנחנו מתחילים.

הציוד הנדרש לצילום עוגות

לפני שאתם ניגשים למלאכת הצילום, כדאי לוודא שיש לכם את כל הציוד הנדרש. מלבד העוגה כמובן, כדאי להצטייד במצלמה דיגיטלית שתשמור על איכות התמונה, אף על פי שבימינו המצלמות של הטלפון החכם טובות לא פחות מציוד צילום מקצועי. כמו כן, כדאי להצטייד בחומרים לרקע של התמונה ואביזרים שיקשטו את התמונה ויעמדו לצד העוגה. אלה יעזרו לכם לקבל צילום טבעי ונקי.

טיפים לצילום עוגות בצורה נכונה

  • תאורה טובה – האור הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בצילום עוגות. עדיף לצלם באור יום טבעי, אך אם אין מספיק אור טבעי אפשר להוסיף מקור אור נוסף, כאשר ההעדפה היא לצלם את העוגה ליד החלון הכי גדול בבית, ולבדוק שלא נוצר צל בולט על הצילום.
  • רקע יפה וסטרילי – הרקע הוא חלק בלתי נפרד מהצילום, הנועד להחמיא לעוגה ולהבליט אותה מבלי “לגנוב את ההצגה”. ליצירת הרקע האופטימלי אפשר להשתמש בגיליונות מפל, בריסטולים, בדים, מפות או אפילו לקנות רקע מיוחד לצילום.
  • זווית צילום – עוגה מצוירת ברויאל אייסינג או עוגה שטוחה עדיף לצלם מלמעלה, בעוד שעוגה מפוסלת שלה אלמנטים תלת ממדיים עדיף לצלם מזווית נמוכה יותר. הזווית המומלצת ביותר לצילום עוגות נעה בין 60-45 מעלות גובה, שכן טווח הגובה הזה נותן לתמונה עומק.
  • לא לשכוח להוריד את המכסה – כדי למנוע החזר אור, מומלץ לצלם את העוגה בלי מכסה, גם אם הוא שקוף. לתמונה שעתידה להעלות באינסטגרם, אפשר לצלם תמונה של העוגה ארוזה, אך מומלץ שזו לא תהיה התמונה הראשית. אם אתם מצלמים עוגת בנטו אפשר להשאיר אותה בקופסה ולצלם מלמעלה.
  • יצירת עומק שדה – צילום עומק שדה הוא צילום שבו הנושא חד והרקע מטושטש. כדי ליצור עומק שדה יש להעביר את המצלמה לתצוגת צמצם ידנית. אם אתם מצלמים דרך הטלפון הנייד, אפשר להשתמש באפקטים דומים כמו טשטוש או מצב פורטרט.
  • להימנע מפלאש – בעת צילום עוגות מומלץ לא להשתמש בפלאש, שכן הוא משטיח את התמונה ומבטל את הצללים הטבעיים של העוגה. טיפ זה תקף במיוחד בעוגות המקושטות באבקת איבוק, שכן האבקה עלולה להחזיר אור ו”לשרוף” את התמונה.
  • הוספת אביזרים כדי ליצור אווירה נכונה – מומלץ לחשוב מראש על אביזרים יפים שאפשר לשלב בצילום, כמו בדים ופרחים עדינים למראה רך ורומנטי, כלי הגשה יפים כמו קומקום וספל רטרו, קישוטי עוגה אכילים ועוד. אפשר לשלב אביזרים לפי נושא העוגה, כך שאם אתם מצלמים עוגת לגו אפשר להניח לצידה כמה אבני לגו.
  • לצלם את העוגה ברגע שהיא מוכנה – העוגה נראית במיטבה בשנייה שהיא מוכנה, ואפשר להעביר את הטריות הזאת בצילום. ההמלצה היא להקדיש שתי דקות לאחר שהעוגה מוכנה לצילום. צילום העוגה לאחר שהיא יצאה מהקפאה או נמצאת על השולחן זמן רב לרוב לא יניב תמונה טובה מספיק.
  • לא להשתולל בעריכה – בכל טלפון יש עורך תמונות מובנה וכן המון אפליקציות לעריכת תמונות. עם זאת, צילום מקצועי הוא צילום נקי וממוקד. כדאי להשתמש בעריכה רק כדי לחתוך מעט את התמונה אם צריך, למרכז אותה ולהבהיר או לחזק את הצבעים.
  • ניקיון ציוד הצילום – חשוב לשמור על העדשה נקייה, ולפני הצילום לנקות אותה בבד ייעודי או בחולצה.

צילום עוגות מקצועי

לסיכום

בשביל לצלם עוגה בצורה מקצועית כדאי להעדיף לצלם באור טבעי, לבחור ברקע נקי, למצוא את זווית הצילום הנכונה והמחמיאה לעוגה ולהוסיף אביזרים רלוונטיים שיקשטו את הצילום. כמו כן, חשוב לזכור לצלם את העוגה בלי מכסה, להעדיף לצלם בלי פלאש, לצלם את העוגה איך שהיא מוכנה ולא לבצע יותר מידי עריכות לאחר הצילום. אלה יעזרו לכם להשיג את התמונה המושלמת שתעביר במדויק את התחושה שהעוגה מייצרת במציאות.

חדש
99.00 
חדש
65.90 
חדש
59.90 
חדש
39.90 
חדש
29.90 
139.90 
139.90 
139.90