תמיד כיף להסתכל בוויטרינות של קונדיטוריות נחשקות ולהתפעל מהיופי המופלא של העוגיות ושל העוגות המוצגות בהן. הן תמיד מבריקות, זוהרות ומלאות צבעים. סוד הקסם של העוגיות המקושטות האלה הוא פעמים רבות קרם לבן ומתוק בשם “רויאל אייסינג”. אם כך, מהו הרויאל אייסינג, מה מיוחד בו ואיך אפשר לצפות באמצעות עוגיות בקלי קלות? הינה כל הטיפים להכנת העוגייה הכי יפה במדף.

מה זה רויאל אייסינג?

רויאל אייסינג הוא קרם משחתי העשוי לרוב מחלבון ביצה, מים ואבקת סוכר. בעזרת הרויאל אייסינג אנחנו יכולים לצפות עוגיות ועוגות ולקשט אותן. קישוט עוגיות ברויאל אייסינג מאפשר ממש לצייר עליהן ולהגיע לרמת קישוט שאין כמותה. בזכות המרכיבים מהם מורכב הרויאל אייסינג, ובעיקר בזכות אבקת הסוכר, המרקם שלו צמיגי, הוא קל מאוד לעבודה ומתייבש במהירות יחסית שמאפשרת לנו לצפות עוגיות בכמה צבעים ואפילו ליצור תחושה של תלת-ממדיות. על אף שהרויאל אייסינג מתייבש לאחר הציפוי ומתקשה, כשאוכלים אותו הוא נמס בפה, ולכן לא רק שהוא יפה הוא גם טעים מאוד.

אפשר לצבוע את הרויאל אייסינג בצבעי מאכל בשלל גווני הקשת וכך לקשט עוגיות צבעוניות, עמידות ויפות. כמו כן, אפשר לקשט באמצעות הרויאל אייסינג לא רק עוגיות אלא גם עוגות ובצק סוכר ואף להכין ממנו נשיקות מתוקות ויפות.

במה הוא שונה מזיגוגים אחרים?

אז איך בעצם הרויאל אייסינג שונה מזיגוגים ומציפויים אחרים? נתחיל בזה שהוא מאוד קל להכנה ולא מכיל המון מרכיבים שקשה למצוא בסופרים ובחניות האפייה המתמחות. נוסף על כך, אם אתם לא מעוניינים להכין את הרויאל אייסינג בעצמכם, תוכלו למצוא בכל חנויות האפייה המתמחות שקיות של רויאל אייסינג להכנה מהירה. תכונה נוספת של הרויאל אייסינג, שציינו קודם לכן, היא שהוא נוח מאוד לעבודה. משום שהוא ציפוי צמיגי מעט, קל לצייר באמצעותו ציורים מדויקים הכוללים פרטים קטנים או כתיבת מילים וברכות, אפשרות שלא כל ציפוי יכול להעניק. יתרון נוסף של הרויאל אייסינג הוא הייבוש המהיר שלו. התכונה הזאת מאפשרת לנו ליצור דוגמאות ועיצובים מיוחדים ויפים באמצעות יצירת שכבות המעניקות תחושת תלת-ממד. אם כל אלה לא מספיקים הרויאל אייסינג הוא גם מוצר פרווה שמאפשר לנו לשלב אותו בכל שולחן מתוקים מעוצב בלי הגבלת כשרות.

איך צובעים רויאל אייסינג?

כדי ליצור חגיגה של קישוטים מעניינת וצבעונית אפשר לצבוע את הרויאל אייסינג בצבעי מאכל בכל הסוגים – בג’ל, באבקה ואפילו בצבעי מאכל טבעיים. תחילה נחלק את הרויאל אייסינג הלבן שלנו לכמה קערות קטנות ונוסיף את צבע המאכל בהדרגה עד שנקבל את הצבע הרצוי בכל קערה. חשוב לערבב היטב את צבע המאכל ברויאל אייסינג כדי לקבל ציפוי בצבע אחיד.

עוגיות מצופות רויאל אייסינג – כך תעשו את זה נכון

אחד השימושים הבולטים של הרויאל אייסינג הוא קישוט עוגיות. אפשר להכין כל כך הרבה צורות ודוגמאות בעזרת רויאל אייסינג, כך שהשמים הם הגבול. ובכן, איך נכין עוגיות מתאימות ונקשט אותן ברויאל אייסינג? הכנו לכם מדריך קצר שבו כל הטיפים לאפייה נכונה למתחילים לעוגיות וציפוין ברויאל אייסינג:

שלב ראשון: הכנת העוגיות הרצויות

השלב הראשון, איך לא, הוא הכנת העוגיות. בדרך כלל נרצה להכין עוגיות חמאה לקישוט ברויאל אייסינג, אבל אפשר כל סוג אחד של עוגיות במרקם יחסית קשה. תוכלו למצוא ברשת מגוון רחב של מתכונים לעוגיות חמאה מוצלחות וטעימות. נכין את בצק העוגיות, נרדד לעובי של סנטימטר בערך ונקרוץ את הצורה הרצויה. אם אתם רוצים להכין עוגיות בצורות שונות ואין לכם את החותכן המתאים, תוכלו להדפיס את הצורה שאתם רוצים, להכין מהדף שבלונה בגודל שבו תרצו את העוגייה שלכם ולחתוך את הבצק לפי קווי המתאר של השבלונה שלכם בסכין חדה. נכניס את העוגיות לתנור לפי אופן ההכנה במתכון, נוציא אותן מהתנור ונקררן לחלוטין.

שלב שני: שיטת הזילוף לקישוט עוגיות

בזמן שהעוגיות בתנור, נוכל לעבור להכנת הרויאל אייסינג. גם לרויאל אייסינג תוכלו למצוא מתכונים רבים ברשת או שפשוט תוכלו לקנות שקית רויאל אייסינג להכנה מהירה או רויאל אייסינג מוכן במגוון צבעים. אם הכנתם את הרויאל אייסינג בעצמם ואתם רוצים לקשט את העוגייה בכמה צבעים, זה הזמן לצבוע אותו כפי שהסברנו קודם.

נכניס את הרויאל אייסינג הצבעוני שלנו לשקיות זילוף ונסגור אותן היטב. לאחר מכן נחתוך בשקית הזילוף חור קטן מאוד ונזלף בעדינות את קווי המתאר של הציור שלנו על עוגייה קרה. אם יש בציור קווי מתאר נוספים בצבעים אחרים, נזלף גם אותם. נניח למסגרת שציירנו להתייבש, כדי שכשנמלא אותה ברויאל אייסינג הוא לא ייזל מהקצוות. לאחר שהוא התייבש נמלא את כל העוגייה בצבע הרצוי ונניח לייבוש. אם בזמן הזילוף נוצרו בועות ברויאל אייסינג נשחרר אותן בעזרת סיכה דקה או קיסם.

לאחר שמילאנו את כל העוגייה ברויאל אייסינג, אפשר לעבור לשלב הקישוטים המיוחדים ולהוסיף דוגמאות כמו נקודות, לבבות או קווים בצבעים שונים בשימוש נכון של צנטרים בצורות ובגדלים שונים. אפשר להשתולל ולשחק ברויאל אייסינג כמה שתרצו, אין גבול לדמיון.

שלב שלישי: זמן ייבוש

אחרי שעיצבנו את העוגייה ניתן לרויאל אייסינג להתייבש לחלוטין. נניח את העוגיות על השיש באוויר הפתוח עד שהרויאל אייסינג מתייבש ומתקשה. זמן הייבוש תלוי בכמות החומר שהשתמשתם בה, לכן צריך להיעזר בסבלנות ולא להתפתות לבדוק את הגיזוז לעיתים דחופות כדי לא לפגוע בצורה שלו.

איך מאחסנים רויאל אייסינג?

אם הכנתם כמות גדולה של רויאל אייסינג או שאתם מעוניינים להכין אותו מבעוד מועד – אין בעיה כלל. בזכות כמות הסוכר הגדולה שבו, יש לרויאל אייסינג חיי מדף ארוכים יחסית. אפשר לשמור אותו בכלי אטום בטמפרטורת החדר עד חודש מרגע ההכנה. את העוגיות שציפיתם ברויאל אייסינג אפשר לשמור במשך שבוע מיום ההכנה.

לסיכום

עכשיו, אחרי שהבנו איך להכין רויאל אייסינג ואיך לצפות באמצעותו עוגיות, גם לנו יכולות להיות בבית עוגיות מקושטות ומרהיבות. היכנסו למטבח, חממו תנור, וקשטו את העוגיות שלכם בכל צבעי הקשת ובכל הצורות והדוגמאות שעולות לראשכם. תיהנו.

להזמנת רויאל אייסינג במגוון צבעים, עם משלוח עד הבית לחצו כאן

כתיבת תגובה