עיטוף עוגה הוא אחד מהחלקים החשובים ביותר בעיצוב עוגות. עיטוף העוגה בקצפת משפר את הנראות שלה בצורה ברורה מאוד וכמובן מוסיף לה רובד חדש של טעם. בעוד יש טכניקות שונות וחומרים שונים שבהם אפשר לעטוף את העוגה, קצפת היא האופציה הכי נפוצה לעיטוף עוגות וגם הכי ורסטילית. וזאת כי קל ונוח לעבוד איתה ולעצב איתה עוגות שונות. אז איך עוטפים עוגות בקצפת בצורה המושלמת? המשיכו לקרוא.

למה בכלל נרצה לעטוף עוגה?

לרוב, העוגות שנרצה לעטוף יהיו מורכבות מכמה שכבות של עוגות ספוגות, מוס או ביסקוויטים למשל. עיטוף העוגה יעניק לה מראה ויזואלי אחיד וישפר את הנראות שלה, גם אם הצורה של העוגה לא הכי סימטרית או ישרה לפני העיטוף, ויעזור “לנעול” את הפירורים שיוצאים משכבות העוגה. עיטוף העוגה יעניק לנו משטח חלק לעיצוב העוגה, ממש כמו קנבס ציור נקי, שעליו אפשר להוסיף קישוטים שונים מבצק סוכר, לצבוע את העוגה בצבע מאכל  ולהוסיף גם כיתוב לבעלי השמחה שהולכים ליהנות מהעוגה.

איך מבצעים עיטוף עוגה מושלם?

כדי לבצע עיטוף עוגה מושלם קודם כל חשוב להשתמש בציוד הנכון לפני שנתחיל בהליך עיטוף העוגה, כדי לא להיתקע בעיטוף וגם כדי לתת לעוגה את העיטוף והגימור החלק שיאפשר לנו להמשיך לעבוד איתה ולעצב אותה כמו שנרצה. חשוב מאוד להעמיד את העוגה על מעמד מסתובב לעוגה שיאפשר לנו לגשת לעוגה מכל זווית וכל צד. וכמובן קלף החלקה שמיועד בדיוק לעיטוף עוגות ויעזור לנו ליצור שכבת עיטוף בעלת מרקם חלק ואחיד, כזה שלא נראה בו בועות, שקעים או קווים פרט לעיצובים שנבחר ונבצע בכוונה.

מאיפה מתחילים?

אחרי שסידרנו את הציוד המתאים והעמדנו את העוגה על המעמד המסתובב, נשים על העוגה את הקצפת שהכנו מראש. אפשר להיעזר בשקית זילוף כדי ליצור מעין נחשי קצפת מסביב לכל העוגה. נחזיק את קלף ההחלקה במקביל לעוגה ונתחיל לסובב את המעמד שעליו מונחת העוגה כדי שהקלף יעבור על כל הקיף העוגה ויישר את נחשי הקצפת. כדאי וחשוב לעבור כמה פעמים על הדפנות בעדינות, בלי להפעיל לחץ רב מידי, כדי לוודא שהן אכן ישרות ושקיימת זווית ישרה בין המשטח עליו עומדת העוגה לדפנות שלה. לאחר מכן נשים קצפת גם על חלקה העליון של העוגה ובעזרת הקלף ניישר את הקצפת ונוריד קצפת עודפת. לאחר שכל העוגה עטופה והקצפת אחידה בכל הכיוונים נוכל לעצור.

מצרכים

אפשר לעטוף את העוגה בציפוים שונים – מקצפת חלבית, גלידן וקצפת צמחית וגם בקרם חמאה. לצורך הכנת ציפוי הקצפת המושלם לעיטוף העוגה שיתאים גם לזילוף עוגות, נשתמש בכמה מצרכים ונכין אותו בסמיכות לזמן עיטוף העוגה. כדי להכין קצפת צמחית, שהיא עמידה יותר מחלבית, נצטרך שמנת צמחית, אבקת אינסטנט פודינג וניל, מעט חלב וסוכר. אם נרצה ציפוי צבעוני, נוסיף צבעי מאכל טבעיים או בג’ל לתהליך ההקצפה.

איך מכינים קצפת יציבה?

רצוי להקציף את הקצפת במיקסר, כאשר נשים את כל המרכיבים יחדיו במיקסר ונקציף אותם במהירות איטית במשך 7-3 דקות, תלוי בכמות הקצפת שאתם מכינים. נמשיך להקציף עד שנראה מרקם יציב אך אוורירי ורך.

 

טיפים חשובים לעיטוף עוגה מוצלח

  • טמפרטורת עבודה: חשוב מאוד לעטוף את העוגה כאשר היא מקוררת כדי שלא תמיס את הקצפת המצפה אותה, ולעבוד עם הקצפת לציפוי העוגה בעודה בטמפרטורת החדר. כמו כן לאחר העיטוף יש להכניס את העוגה לקירור כדי שהציפוי לא יימס.
  • שימוש בחומרי גלם איכותיים: שימוש במוצרי שמנת איכותיים בעלי אחוזי שומן גבוהים, צבעי מאכל טבעיים ובציוד המתאים יבטיח לכם את התוצאה הטובה ביותר לעיטוף העוגה שלכם.
  • סבלנות ותרגול: חשוב מאוד, כאשר מתחילים לעטוף את העוגה, לעשות שכבת עיטוף ראשונה לעוגה אשר תאטום את הפירורים ותמנע גושים בשכבת העיטוף האחרונה.

לסיכום

עיטוף עוגה בצורה המושלמת יכול להיעשות בקלות גם מתוך הבית שלכם, כאשר עוקבים אחרי הטיפים והשלבים לביצוע עיטוף העוגה בצורה איכותית. עיטוף העוגה יתרום לעיצוב העוגה הכללי ויהווה את הפלקט עליו תוכלו להניח את כל שאר הקישוטים, הסוכריות לעוגה  והעיטורים שאותם תרצו להוסיף לעוגה שלכם. כמובן שעיטוף בקצפת שנעשתה מהמרכיבים הטריים ביותר גם יעשיר את הטעם העוגה ויהפוך אותה לטעימה יותר.