אם אתם רוצים להוסיף טאץ’ יצירתי שמביע מסר אישי וחמוד – אותיות משוקולד הן תוספת מצוינת לקינוחים שלכם. בין שהן מקשטות עוגות חגיגיות, מעבירות מסרים לאנשים האהובים עליכם או משמשות דרך טעימה ללמוד אוצר מילים ושפה, חשוב לדעת איך להכין אותיות משוקולד באמצעות עיבוד החומרים הנכונים ושימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר. רוצים לדעת אילו סוגי שוקולד מתאימים להכנת אותיות מושלמות ולקבל עוד טיפים להכנה כיפית ומהנה? המשיכו לקרוא, הדרכה טעימה לפניכם.

מה אפשר לעשות באותיות משוקולד?

אחד השימושים הפופולריים ביותר של אותיות משוקולד הוא קישוט עוגות וקינוחים – בין שמדובר בעוגת יום הולדת, בעוגת חתונה או בממתקים שונים של חגים או אירועים מסוימים, אותיות שוקולד מכניסות מגע של אלגנטיות וגם קצת שחיתות לכל יצירה מתוקה. האותיות יכולות להיות הסימן המזהה לאירוע שאותו חוגגים (למשל, כיתוב “מזל טוב” לצד שם החוגג או החוגגת), דרך טעימה להעביר מסר לאהובים עליכם ואפילו הזדמנות ללמד את הילדים אוצר מילים, שפה וצורות של אותיות.

אילו חומרים צריך כדי להכין אותיות משוקולד?

כדי להכין אותיות משוקולד תצטרכו כמה חומרים ואביזרים חשובים:

  • שוקולד – חשוב לבחור שוקולד איכותי שאתם יודעים איך לעבוד איתו ושיש בו כמות מספקת של מוצקי קקאו כדי לאפשר ייצוב טוב. החומר המושלם להכנת אותיות משוקולד הוא צימקאו (חום או לבן) בזכות הרכב החומרים שלו, אבל במקרים רבים אפשר גם להשתמש בשוקולד מריר שיש בו 50% מוצקי קקאו לפחות, אבל חשוב להביא בחשבון שהוא יכול להימס במהירות, להבדיל מהצימקאו. המוצר האידיאלי להכנת אותיות ומספרים מגיע בדרך כלל בצורת מטבעות שוקולד לאפייה, ובאתר פינוקים תוכלו לרכוש את המוצר הזה ועוד סוגים שונים של שוקולדים שקל ונוח לעבוד איתם
  • תבנית אותיות – בחרו תבנית אותיות לפי גודל האותיות הרצוי והגופן שאתם אוהבים. יש כמה סוגים של חומרים שמהם התבניות עשויות, והפופולריים שביניהם הם סיליקון ופלסטיק
  • שקית זילוף ואמצעי יישור – מומלץ להשתמש בשקית זילוף כדי למלא את האותיות בשוקולד בצורה נוחה, מהירה ומדויקת. לאחר מכן מומלץ ליישר את השוקולד בקצה השקעים שבתבנית באמצעות סכין, מרית או כל כלי שטוח אחר שנוח לכם להשתמש בו
  • קערה ומיקרוגל – אם אתם משתמשים בצימקאו להכנת האותיות, בדרך כלל המסה של השוקולד במיקרוגל תספק לכם את המרקם הרצוי והמסה מלאה של הגושים
  • צבעי מאכל – אם תרצו להכין אותיות בצבעים שהם אינם חום או לבן תוכלו להוסיף אליהם צבעי מאכל לשוקולד כדי לקבל את הצבע הרצוי. כמו כן, אם תרצו אותיות לבנות לגמרי כדאי להוסיף לצימקאו הלבן צבע מאכל לבן, משום שהצבע הטבעי שלו צהבהב מעט

סוגי תבניות להכנת אותיות משוקולד

יש כמה סוגים של תבניות מספרים ואותיות שתוכלו להשתמש בהן כדי להכין אותיות משוקולד, ואנחנו רוצים לדבר על שני סוגים של חומרים שמהם הן עשויות – תבניות סיליקון ותבניות פלסטיק:

  • תבניות סיליקון הן גמישות ורבגוניות, והן הבחירה המועדפת על אופים רבים. תבניות אלו מגיעות במגוון צורות וגדלים, ובדרך כלל קל יותר לחלץ מהן את האותיות. הן אומנם יקרות יותר, אבל נוחות העבודה והעמידות שלהן לאורך זמן הופכות את ההשקעה למשתלמת, בייחוד לאנשים המכינים קישוט קינוחים עם אותיות לעיתים קרובות. אפשר להכניס אותן בלי בעיה למדיח הכלים ולמקפיא, וגם הניקוי הידני שלהן הוא לרוב קל ונוח יותר
  • תבניות פלסטיק הן עוד אופציה פופולרית להכנת אותיות משוקולד. הן יכולות לספק את המקום המושלם למלא בו שוקולד ולהכנת אותיות בגופן ובגודל הרצויים, אבל הן עמידות פחות מתבניות הסיליקון לאותיות, גמישות פחות וגם קשות יותר לניקוי. כמו כן, בהתאם לסוג הפלסטיק ולהוראות היצרן ייתכן שלא תוכלו להכניס אותן למדיח הכלים או למקפיא, מה שיגביל אתכם מבחינת השימוש בהן ויהפוך את תהליך הניקוי לקשה יותר

לאחר בחירת סוג החומר שממנו עשויה התבנית תוכלו לבחור תבנית לפי הגופן והגודל הרצויים של האותיות והמספרים כדי לוודא שהתוצר הסופי מתאים לאסתטיקה שלכם ולמראה הרצוי של הקינוח.

איזה שוקולד מתאים לקישוט עוגה?

הזכרנו מקודם את המונח צימקאו, אז בואו נדבר עליו קצת בהרחבה – צימקאו הוא תחליף שוקולד שיש בו אחוז נמוך יותר של קקאו מזה שבשוקולד רגיל, ובמקום חמאת קקאו הוא מכיל שומן צמחי מוקשה ואבקת קקאו. הטעם שלו שונה קצת מזה של שוקולד והוא גם חומר גלם זול יותר משוקולד, אך במקרים של הכנת אותיות משוקולד ועיצוב שוקולד בצורות שונות הוא החומר העדיף כיוון שקל לעבד אותו ולעבוד איתו והוא אינו נמס במהירות. אפשר להשתמש גם בסוגים אחרים של שוקולד להכנת אותיות וקישוט עוגות, בייחוד שוקולד מריר, אבל הסוג הזה של שוקולד דורש טמפרור – טכניקה מורכבת יותר הכוללת המסה מבוקרת של החומר לקבלת מרקם חלק ושבירת כל הגושים שבתוכו.

איך ממיסים צימקאו?

צימקאו קל לעבודה של הכנת אותיות בזכות התכונות שלו: השומן הצמחי מאפשר לו להיות יציב יותר אבל גם נוח יותר להמסה, ובמקום טמפרור השוקולד בבאן מארי או בשיטות אחרות לרוב די בהכנסה של הצימקאו למיקרוגל להמסה קלה ומהירה. בדרך כלל אפשר להשיג צימקאו בצורת מטבעות להמסה קלה ומהירה, אבל גם המסה של חפיסות צימקאו ייצרו את המרקם הרצוי וחומר גלם המוכן לזילוף בתבנית האותיות.

איך להכין אותיות משוקולד מושלמות?

הכנת אותיות משוקולד מושלמות דורשת דיוק, סבלנות ותשומת לב לפרטים. הינה כמה טיפים חשובים מאיתנו שיאפשרו לכם להכין את האותיות בדיוק בצורה ובאיכות הרצויות:

השוקולד צריך להיות מומס לגמרי

המסה מוחלטת של השוקולד היא צעד חשוב מאוד להצלחת היצירה של אותיות משוקולד בכל גופן וצורה. חשוב להמיס את השוקולד עד לקבלת מרקם חלק לגמרי ובלי גושים, העלולים לפגוע בשלמות המוצר הסופי. כדי להגיע למצב הזה מומלץ להשתמש בחום נמוך ובטכניקות ערבוב עדינות כדי להמיס את השוקולד בהדרגה. ההדרגתיות של תהליך ההמסה בצורה זו מבטיחה מרקם הומוגני ומזעור הסיכון להתחממות יתר או לשריפת השוקולד. שוקולד מומס לחלוטין יאפשר לו להשתקע היטב בתבנית וליצור בצורה מושלמת את האותיות הרצויות.

הקפיאו את האותיות לחילוץ קל

לאחר מזיגת השוקולד המומס לתבניות, השלב הבא הוא להקל את הסרת האותיות בסיום הייצוב על ידי הקפאת התבנית. לפני הכנסת התבנית למקפיא חשוב לוודא שאין בועות אוויר כלואות מתחת לשוקולד כדי להבטיח שהאותיות יהיו בצורה הרצויה והשלמה, וכדי לשחרר בועות כאלו מומלץ לדפוק את התבנית מעט על השיש. לאחר מכן מכניסים את התבנית למקפיא ומניחים לאותיות השוקולד להתייצב לחלוטין – משך הזמן המינימלי הוא חצי שעה, אבל אנחנו ממליצים לתת להן לנוח במקפיא בין שעה לשעתיים, תלוי בגודל האותיות שבחרתם להכין. הקפאת האותיות מאפשרת לשוקולד להתקשות בחזרה למצב מוצק וממזערת את הסיכון לשבירה בתהליך החילוץ מהתבנית. לאחר כמה שעות במקפיא הוציאו אותן בזהירות מהתבנית וטפלו בהן בזהירות כדי לשמר את הצורה שלהן ולהימנע משבירתן.

לא להשתמש בשמן

בעת המסת שוקולד חשוב להימנע מהוספה של שמן או כל נוזל אחר, כיוון שצעד כזה עלול לפגוע במרקם של השוקולד. השוקולד המומס טוב כפי שהוא, ואין צורך להוסיף שמן מבחינת שיפור המרקם וגם לא כדי להקל את תהליך החילוץ מהתבנית. על ידי טיפול בשוקולד בזהירות ובעדינות ובאמצעות שימוש בטיפים השונים שלנו תוכלו ליצור את האותיות המושלמות, ולוודא שהן מתייצבות היטב וגם מחולצות בשלמותן מהתבנית כדי שתוכלו לקשט כל עוגה וקינוח.

לסיכום

אותיות משוקולד הן תוספת טעימה ומפנקת לכל קינוח. האותיות האלו שימושיות לקישוט כל קינוח והוספת מסר אישי למקבלי המתנה ואפילו יכולות להיות מתנה טעימה בעצמן, והתבניות השונות שאיתן מכינים אותיות משוקולד יכולות להיות שמישות גם בהכנת אותיות מחומרים אחרים, למשל בצק סוכר. באמצעות שימוש בחומרי הגלם המתאימים ביותר, וידוא המסה מוחלטת של השוקולד והקפאת התבנית לייצוב שלו תוכלו ליצור אותיות מהממות ואטרקטיביות בכל מיני גופנים וגדלים ולהוסיף אותן לקאפקייקס, לעוגות ולכל קינוח אחר שתכינו. מוזמנים להמשיך לקרוא בבלוג שלנו עוד מאמרים מעניינים על שוקולד באופן ספציפי, למשל קורותיו של מזון האלים הזה או כתבות נוספות על עולם האפייה ועל מגוון החומרים שתוכלו לרכוש באתר שלנו להכנת קינוחים מושלמים.